Har en grand touring SE 700 -97 som har börjat uppträda lite konstigt.
Det sitter DPM på skotern.
När skotern är kall startar den och tomgången ligger där den ska vara.
Men då man kört en stund motorn är varm och stannar så är tomgången mellan 2000-3000 varv.
Stannar jag då motorn för att genast starta den igen så verkar den få för mycket bensin, och tomgången försvinner. Håller jag upp med gasen till cirka 4000-5000 varv så förvinner "surheten" men den går inte ner längre än till 2000-3000 varv.
Den går annars normalt och drar inte mer bensin än vanligt.
Är det någon som har en lösning på mitt problem vore jag tacksam!!!
:hello::hello::hello:
Det sitter DPM på skotern.
När skotern är kall startar den och tomgången ligger där den ska vara.
Men då man kört en stund motorn är varm och stannar så är tomgången mellan 2000-3000 varv.
Stannar jag då motorn för att genast starta den igen så verkar den få för mycket bensin, och tomgången försvinner. Håller jag upp med gasen till cirka 4000-5000 varv så förvinner "surheten" men den går inte ner längre än till 2000-3000 varv.
Den går annars normalt och drar inte mer bensin än vanligt.
Är det någon som har en lösning på mitt problem vore jag tacksam!!!
:hello::hello::hello: