Hade lös "fuel sender" på min Viper -04 för att mäta upp den pga trasig bränslemätare. Skruvade sedan tillbaka allting och drog igång den. Nu rusar motorn upp till 3000varv på tomgången, när jag skruvar på tomgångsskruven händer ingenting, inte heller när jag gasar. Ger man den lite choke bara så sjunker tomgången och den går att köra.
Kollat runt lite i gamla trådar och har bl a sett att om man höjer styret så kan T.O.R.S systemet strula. För att komma åt fuel sender fick jag lös med "intake silencer" och fick sträcka på choke, parkerings samt gaswirarna. Är inte så van mekare (har haft gammel lynx=lite mek) samt ny på Yamaha tripplar, vad är T.O.R.S och hur fixar jag det.
Tips på vad jag annars kan ha kommit åt alt. missat när jag satt tillbaka allt?
Kollat runt lite i gamla trådar och har bl a sett att om man höjer styret så kan T.O.R.S systemet strula. För att komma åt fuel sender fick jag lös med "intake silencer" och fick sträcka på choke, parkerings samt gaswirarna. Är inte så van mekare (har haft gammel lynx=lite mek) samt ny på Yamaha tripplar, vad är T.O.R.S och hur fixar jag det.
Tips på vad jag annars kan ha kommit åt alt. missat när jag satt tillbaka allt?