Hallå och god helg på er allihop!
Har nu kört 16 mil med nya Rage:n och följaktligen börjat "hissa" lite mer (se tex tidigare tråd om "inkörning av RS"). Har nu märkt att jag blir tvungen att lägga om lite körstil jämfört med tidigare 2-taktare. Om jag som tidigare med 2-taktarna klipper i ur en kurva för att sedan släppa och bromsa in i nästa kurva, så slår TORS-systemet till på RS:en och klipper tändningen (begränsar varvet till ca 3000 varv). För att avaktivera detta måste skotern stå på tomgång någon halvminut alt att man slår av/startar om. Man är tvungen att hela tiden behålla lite "tryck" med tummen på gasen för att detta inte skall hända. Det är väl bara en vanesak men det var lite irriterande i början!
Hur har ni andra med RS (RX?) upplevt detta, tog det tid för er att vänja er?
Ha´de / Matti
Har nu kört 16 mil med nya Rage:n och följaktligen börjat "hissa" lite mer (se tex tidigare tråd om "inkörning av RS"). Har nu märkt att jag blir tvungen att lägga om lite körstil jämfört med tidigare 2-taktare. Om jag som tidigare med 2-taktarna klipper i ur en kurva för att sedan släppa och bromsa in i nästa kurva, så slår TORS-systemet till på RS:en och klipper tändningen (begränsar varvet till ca 3000 varv). För att avaktivera detta måste skotern stå på tomgång någon halvminut alt att man slår av/startar om. Man är tvungen att hela tiden behålla lite "tryck" med tummen på gasen för att detta inte skall hända. Det är väl bara en vanesak men det var lite irriterande i början!
Hur har ni andra med RS (RX?) upplevt detta, tog det tid för er att vänja er?
Ha´de / Matti