Trögstartad summit

olav Olofsson

Medlem
22 mar 2009
6
0
1
Hörnsjö
Hej!Min summit 800 har blivit mer trögstartad på senare tid.När jag hade nyköpt den startade den oftast på andra draget kall och första varm.Nu måste man gasa lite om den är varm.Den är nyrenoverad men den var snarlik även innan renoveringen.Har för mig att pilot munstycket är 17,5 är det nån som bytt till 20 och märkt nån skillnad.Borde ju inte ha nån betydelse eftersom jag ej bestyckat om men man vet ju aldrig med en skoter de verkar kunna hitta på det mesta själv.Även nybytt magnapull pinnen som man sätter låsringen i gick rakt av.Har läst att det är för varmt så matrialet ger vika.Om så är det motorvärmen eller strålningsvärmen från avgassystemet som är boven.Är det motorn i sig som gör att det blir för varmt hjälper det ju inte att montera en plåt eller dyl. för avgassyst.Skenade iväg lite men hoppas på svar.
MVH Olav.

olav Olofsson

Medlem
22 mar 2009
6
0
1
Hörnsjö
Hej Jockä!Dom är relativt nybytt ca 80 mil.Kollade senast idag med startgas allt ok.Det jag funderar på är om man går upp till 20 på piloten borde den bli mer lättstartad.Men den kanske ökar bränsleförbrukningen också.Kanske räcker med att flytta upp nålen ett snäpp?Har för mig att jag hört att 800an är lite snålställd på lågfarten men kan ha fel.
MVH Olav