Trailingarm

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
824
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Knäckte min vänstra trailingarm nu i helgen:mad: lite surt.. Men vars kan man hitta en ny sådan? Har en formula z 670-99, är det bara s-2000 armar som passar el. passar tex. f-2000 el. zx? Har kollat in duells.se och skoterbutiken.se men hittar inga armar till min maskin. Är det skoterskroten som gäller?

Timberjack

Välkänd medlem
2 aug 2004
322
0
16
Skellefteå & Svansele
kolla på www.rinab.nu sid. 226

Tyvärr så verka int din modell finnas med här heller, men de borde nästan va samma som till MXZ 670 96-98. (270418) Det är då samma chassie -99 som de va -98, så ja tro int dom ha ändra några mått på armarna.

Det passar inte från ZX-chassie.

Last edited:

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
824
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Ok, shysst att du kollade upp. Men är dom där armarna svarta? Kommer ju se lite mysko ut med en svart trailingarm och en gul. Funkar det att lacka?

Timberjack

Välkänd medlem
2 aug 2004
322
0
16
Skellefteå & Svansele
Har inte en blekaste aning om vad färg dom är. Dom borde ju va gul eftersom de är till MXZ. Ja köpte en till min mxz -99 (zx-chassie) å den va då silver. Den ska ju iofs vara silver till zx. Men slå dom en signal å kolla! Du kan ju kolla me en Ski-doo handlare om de är samma arm -99 som -98, för å vara på den säkra sidan!

Jeppe W

Välkänd medlem
9 jan 2006
106
0
6
52
Sundsvall
Om det inte är en "originaldel" så brukar chassiedetaljer vara svarta eller bara grundmålade. Ta med nå´n lackad del till en lackverkstad så blandar de till den kulör du ska ha, dessutom får du då "riktig" färg (härdlack) som håller i evighet om förarbetet gjorts rätt...!

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
824
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Fan va less man blir...Har hört med rinab och tralingarmen från MXZ 670 -98 passar inte på min Fromula Z -99! Har kollat på alla internetbutiker som finns och ingen verkar ha en trailingarm till min maskin. Hörde med återförsäljaren här i umeå och dom visste knappt att det fanns en Formula Z -99, skumt..Dom sa att dom kunde fixa en trailingarm från en 380 som skulle passa trodde dom, men den skulle dom ha 2000 spänn för inklusive dekaler. Tycker att återförsäljaren skulle kunna få fram en arm till min skoter, borde väl inte va nåt problem, eller??

Alternativet är ju att försöka rikta och förstärka med plattjärn el. nåt, men det känns ju inte riktigt stabilt! Lite tips nån?

FREEBäver

Aktiv medlem
13 mar 2006
80
0
6
Dalarna
Tengil skrev:
Fan va less man blir...Har hört med rinab och tralingarmen från MXZ 670 -98 passar inte på min Fromula Z -99! Har kollat på alla internetbutiker som finns och ingen verkar ha en trailingarm till min maskin. Hörde med återförsäljaren här i umeå och dom visste knappt att det fanns en Formula Z -99, skumt..Dom sa att dom kunde fixa en trailingarm från en 380 som skulle passa trodde dom, men den skulle dom ha 2000 spänn för inklusive dekaler. Tycker att återförsäljaren skulle kunna få fram en arm till min skoter, borde väl inte va nåt problem, eller??

Alternativet är ju att försöka rikta och förstärka med plattjärn el. nåt, men det känns ju inte riktigt stabilt! Lite tips nån?
Man tycker att återförsäljarna ska veta! inte "tror" att nånting ska passa. Det är lite dåligt av ski-doo. För det ska banne med finnes reservdelar till den.

Hoppas att du finner armen.

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
824
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Det har löst sig nu. Köpte två beggade armar för 800 spänn, men de var till en 670 H.O så de har andra fästen för krängninghämmarna. Så jag ska ta bort krängningshämmarna (hellre det än att åka med en trasig trailingarm.)