Traktorkort / Traktorboken

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Tjena,

Tänkte ta traktorkortet nu i veckorna, men undrar vart fan jag kan få tag på nå matrial till den...
Typ som när jag gjorde teorin till MC fanns de ju MC böcker osv.

Men hittar _inget_ till traktor kortet. Bor på vischan så beställa från internet är enda rätta..

(har inte MC-kortet, inte gjort uppkörningen, så nej kan inte köra traktor på det)


Thx
 
D

Deleted member 9532

Det finns ingen traktorbok såvitt jag vet utan man studerar körkortsboken.
 
D

Deleted member 6797

Det finns ingen traktorbok såvitt jag vet utan man studerar körkortsboken.

finns visst en traktorbok, en kompis tog trakotorkort å då fick han körkortsboken och traktorboken
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Har körkortsboken o kan den men måste ju kunna massa annat skit med... :argh:
Nå tipsa mig vart jag kan köpa denna bok så jag får mitt kort snart,
vintern är ju redan här o börjar bli kallt att gå till skolan! :afraid::afraid:
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Finns en traktorkortsbok som finns att köpa på körskolor bland annat... När jag tog traktorkort för ca 4år sedan så köpte jag boken på en körskola iaf.
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
är det bara jag som inte fattar riktigt, men är det skoter du vill åka så får du väll inte göra det på bara traktorkort...


Han tyckte att det börjar bli kallt att gå till skolan, och jag tror ju knappast att det är varmare att åka skoter! så det är nog a-traktor/epa han ska köra.
 

Nisse_XC700

Aktiv medlem
8 sept 2008
52
0
1
Avesta
jag läste fel, jag förstod det som att det började bli kallt och det kommer snö så du ville ut och åka skoter... och därför skulle du ta traktorkortet och det funer ju inte så

Så sorry ska inte lägga mej i!
 
D

Deleted member 9532

Varför ta traktorkort när du är 17? Du behöver ju MAX(!?!?!?) vänta 1 år innan du kan ta körkort om du skulle fylla år idag?