Transmission RS

janse

Medlem
1 jan 2000
18
0
1
Någon fler som provat vrida på sin sekundärvariator. Det går att vrida den ca 1dm fram och tillbaka, så när man kör och släpper gasen för att sen gasa på klonkar det ganska rejält. Har kollat kedjespänningen men den är ok.

Sidewinder

Välkänd medlem
20 okt 2004
252
0
16
Västerbotten
Nej det är fullt normalt om man har back ..

För det är gjort på ett sådant sätt pga att man enkelt skall kunna få in back / fram då man växlar .. en konstruktions grej alltså ..

Har du däremot inte back så är det lite mycket glapp .. ;)

Conrod

Aktiv medlem
6 dec 2004
68
0
6
Jag har samma problem på min RS Venture. Låter illa, men min handlare sade att det var för stora toleranser på variatorn så att de skulle ordna det. På min är det dessutom ett ordenligt rassel vid ca: 4000 r/m på låg belastning!

Enl honom så har det några variatorer blivit bytta redan!

Jag såg att det är mycket diskussioner om detta på ett Amrikanskt forum.

Last edited:

mil

Välkänd medlem
5 okt 2004
232
0
16
Norrbotten
Mitt tips - garantin finns ju, så kör på och vänta till första servicen. Min låter på tomgång, men vid fart tänker jag då inte på det.

janse

Medlem
1 jan 2000
18
0
1
Conrod skrev:
Jag har samma problem på min RS Venture. Låter illa, men min handlare sade att det var för stora toleranser på variatorn så att de skulle ordna det. På min är det dessutom ett ordenligt rassel vid ca: 4000 r/m på låg belastning!

Enl honom så har det några variatorer blivit bytta redan!

Jag såg att det är mycket diskussioner om detta på ett Amrikanskt forum.
Var det primär eller sekundären de byter ut?.
Vilket amerikanskt forum har du läst på?

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
41
Luleå
Hörde med yamaha center idag och mekaren dära sa att han skulle chimsa om min maskin på första servicen:)

Larsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
402
0
16
58
Sandviken
Hej,jo jag kollade jag med & fick samma svar.
Men tydligen så ska det bara åtgärdas på maskiner som kunder ber om det på.

Inget gnäll,inget chims.