Trasig bärarmsinfästning

Lynx58393

Välkänd medlem
13 nov 2012
200
0
16
Hej!
Verkar som bärarmsinfästningen på min Lynx Cobra Enduro 583, år 93 har gått sönder. Flera centimeters glapp på bärarmen.
Några tips på rep? Har inga förkunskaper inom dessa problem.
Tacksam för svar
 

Lynx58393

Välkänd medlem
13 nov 2012
200
0
16
Har inte skruvat något. Jag skulle vilja veta hur man kommer åt infästningen?
Den sitter under fotstegsplåten.
 

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
32
Hur ska vi kunna säga hur något ska repareras om du inte skruvar isär det och tar reda på vad som är trasig eller slitet. Och bilder tycker jag du ska ta, annars är det ju nästan omöjligt.
Går det inte att skruva eller borra bort popnit på fotstegplåten så du får bort den då?
Har du ens tittat något själv på skotern innan du skrev det här inlägget?

Du får ta bort så pass mycket tills du kommer åt den är nog det enda jag kan säga
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Lynx58393, du pratar alltså om Trailing armens infästning i buken? kan vara allt från att bulten är av till att det är nåt fäste som spruckit/lossnat.
Kan vara lite småbökigt o borra ur nitarna till fotstegs"plattan" osv men sånt får man leva med. Får du bort den "holken" så ser du mycke bättre.

Som ovanstående talare säg, bilder eller montera lös den så vi vet va det rör sig om.
 

Lynx58393

Välkänd medlem
13 nov 2012
200
0
16
Okej, tack så mycket. Men Kommer man åt infästningen lättast genom att borra bort popnitarna på fotstegsplåten? som sagt denna typ av problem har jag inga erfarenheter om.
 

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
32
är dom ivägen? om ja, då är det vell inte så mycket att tänka på. Ta lite egna insiativ.
Men erfarenhet kan du vell inte ha ha om allt. Hur tror du man får sig erfarenhet
Om du börjar med att gå ut till skotern så ser du nog vad du måste plocka bort.
Om jag va du skulle jag börja med att plocka av bakljuset och jobba mig fram
 

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
32
Om det varit min skoter så hade jag slipat bort nitarna och sparat själva fästet om det är riktigt. Annars gjort ett nytt sådant också. Men sen hade jag nog kapat upp en fyrkant som går utanför det spruckna omsrådet och bytt ut den plåten helt och hållet. För materialet är nog ganska så utslitet i det området