Skotern det gäller är en IQ CFI HO 2007.
Har haft problem med denna skoter hela säsongen nu.. Får aldrig någon bukt på problemet!
Jag har ställt in och ställt om tpsen flera gånger, mätt upp var enda mätare utan att hitta något fel. Kollat tändspolar, CDI, bytt voltregulator osvosv..
Mitt problem är att när jag kör på mellanregistret så så bluddrar skotern..
Sen har jag upptäckt ett konstigt fel.. Jag kör från stillastående till 6000 varv.. när jag kommer på 6000 varv så blir det som att skotern hoppar ner till 5000 varv, bara sådär! På fulla varv går den väldigt bra! Då märker man inget konstigt..
Idag märkte jag dock att glykolen var mer brun än blå? Och jag tycker det luktar mer avgaser än glykol.
Skotern skar för mig förra året och då byttes ena kolven på garantin.. Snålade dom in på packningar? Jag har jämn kompa.. Runt 7 bar efter tre ryck i startsnöret.
Någon kunnig inom ämnet som kan ge mig tips! Jag börjar bli rätt trött på att bara skruva. Alla tips är välkomna
Har haft problem med denna skoter hela säsongen nu.. Får aldrig någon bukt på problemet!
Jag har ställt in och ställt om tpsen flera gånger, mätt upp var enda mätare utan att hitta något fel. Kollat tändspolar, CDI, bytt voltregulator osvosv..
Mitt problem är att när jag kör på mellanregistret så så bluddrar skotern..
Sen har jag upptäckt ett konstigt fel.. Jag kör från stillastående till 6000 varv.. när jag kommer på 6000 varv så blir det som att skotern hoppar ner till 5000 varv, bara sådär! På fulla varv går den väldigt bra! Då märker man inget konstigt..
Idag märkte jag dock att glykolen var mer brun än blå? Och jag tycker det luktar mer avgaser än glykol.
Skotern skar för mig förra året och då byttes ena kolven på garantin.. Snålade dom in på packningar? Jag har jämn kompa.. Runt 7 bar efter tre ryck i startsnöret.
Någon kunnig inom ämnet som kan ge mig tips! Jag börjar bli rätt trött på att bara skruva. Alla tips är välkomna