Trasiga / dåliga mattor sökes

koffe

Välkänd medlem
9 okt 2005
256
1
18
hälsingland
Som rubriken lyder är jag ute efter defekta skotermattor, Ska använda dom till rampbygge så gör inget om de är av eller likn. Får gärna finns i Gävleborg.

Hör av er:)

koffe

Välkänd medlem
9 okt 2005
256
1
18
hälsingland
Jag hade inte tänkt att ge nå speciellt mkt för en sådan matta, dessutom får kamhöjden gärna vara lite lägre så slipper jag skära av de som är hela. :)

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
lånar din tråd eftersom även jag är på jakt efter trasiga/dåliga mattor som bortskänkes, men jag vill helst att dom finns i norrbotten!
hoppas lånet av tråden är OK då vi har halva sverige emellan oss ;)

koffe

Välkänd medlem
9 okt 2005
256
1
18
hälsingland
Inga problem AlexA!:) Däremot är jag inte intresserad av att köpa några mattor som ser ut som ny, därav min rubrik "trasiga/dåliga mattor sökes". Har ingen betydelse i övr på strl eller delning osv eftersom jag ska ha den till ramp bygge och inget annat. Tanken är väll att ge nån symbolisk summa för en matta och inte flera hundra kronor.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.245
1.084
113
Stora Blåsjön
Men kom igen nu och hjälp till!
De flesta har väll någon gammal skitmatta liggande som bara tar plats och inte orkar att åka och kasta den.
Har själv en 153" 57mm matta liggande som skänkes mot avhämtning. Defekter det är en maverick matta och mattan är halvt av. Finns strax utanför Östersund.

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
jadu asker, verkar svårt att få folk å skänka iväg trasiga mattor. har haft ute en annons på detta forum i nästan ett år men det bästa erbjudandet jag fått i norrbotten är 400kr för en matta som är halvt av!
även jag skiter i vad det är för mattor/hur trasiga/kamhöjd då dom ändå ska kapas av och användas som startmatta på en flotte!

koffe

Välkänd medlem
9 okt 2005
256
1
18
hälsingland
Henkan81, du har PM:)
Jag trodde också att butiker och verkstäder skulle ha en del liggandes men det är tydligen väldigt svårt att få tag på något, har hört runt på flertalet ställen häromkring utan något resultat.

Rotax454

Välkänd medlem
12 dec 2008
384
0
16
Älvdalen
Har eventuellt en 32mm matta till dig bara jag fått tag i en ny =) 307 polaris matta med några kammar borta på sidorna. finns dock i älvdalen. bud? :)

koffe

Välkänd medlem
9 okt 2005
256
1
18
hälsingland
Mattan låter helt klart intressant, dessvärre är det en bit till Älvdalen och tillbaka från mig så bara reseräkningen kommer upp till budget för vad jag kan tänka mig att ge för en matta så tror jag får avstå. Tack ändå!