ECP-kitt är ett annat separat luftfilterkitt med K&N filter som ECP performance plockat ihop
Vitsen med Dial-a-Jet jämfört med ECP-kittet är ju att du har alla hk kvar oavsett temp eller höjd ö havet, har du ca +160 kusar vilket du kommer att ha med Dial-a-Jet å MP pipor och åker upp till fjälls å kör när de kanske är -12 å du e på 700-1100 möh har du inte rätt bränsleblandning förränn du bökat med olika bestyckningar vilket e krångligt, struntar du i bestyckningen så kör du omkring med kanske 100- 120 hk
ECP-kitt innehåller separata K&N-filter,fjädrar huvudmunstycken, evakfilter å nya stift. Ingen förblandning av bränslet.
Dial-a-Jet innehåller separata UNI-filter, fjädrar huvudmunstycken, evakfilkter, justerbar förblandning av bränsle/luft vid filtren, du justerar med fem klick vilken förblandning du vill ha =enkelt, bränslet levereras via slangar från undersidan av varje förgasare till de justerbara blandarna.