Följer väl med spi egnafuel controller i kittet som har tillägs spridare i insuget. Är nog fint att få lite soppa där för kolv/vevhus kylning. Men vet inte hur det blir med oljan i vevhuset som doseras ut för att bara ha olja och inget bränsle som tar med oljan upp?Vet att diablo tog hem nå bigbore från spi, vet dock inte om det blev åkt med eller inte, 175 utan och 180 med pipa plus att du fortfarande kan ha nån slags ljuddämpare. Jag skulle gå på bb i stället för turbo, enklare, billigare och tystare.
Men framför allt, och kanske billigast, pipa+portning+tändningsjustering och sedan dynoköra med pcv. Billigast och bör ge 170+, kolla på dynotech.
rk-tek sa oxå att man ska köra med orginal! jag berättade attEnligt trygstads så rekomenderar dom original slutburken. Dom skrev dom testat flera olika och original ger alltid mest effekt.
ne vid hård belastning vet jag dom får olja så det räcker å blir över men händer ju att man tar en långtur i solskenet på påsken med tjejen bak på eller en transport sträcka till fjället så man aldrig just gasar något och då ska ju etecen ta väldigt lite olja så är då jag funderar över hur det blir om den sköljer bensin där nere. Visserligen är det kanske väldigt lite bränsle på låg belastning också men vad vet jag =)Tja, nu tar ju nyare etecen mindre men min 11a låg ju på 4-5% och det var då absolut ingen risk att det skulle bli dålig smörjning, fick kika in i vevhuset när kolvarna byttes...
Acn jag åker nu tar tig en dunk på 65 mil, då hade nog 11an tagit nästan tre, ligger på samma snitt ungefär (ac något törstigare, dock inte mycket) och kör lika pumpgasande glatt!
Tror absolut man kan köra med pipan. han kör utan och vet det fungerar. Dom säljer inga pipor häller så varför marknadsföra kittet med pipa.rk-tek sa oxå att man ska köra med orginal! jag berättade att
jag hade en spi pipa och den skulle jag inte köra med om jag hade
deras kit!
mvh fredde
Eller som det står i nya ski-doo katalogen om summit 2014:det som förmodligen kan vara ett problem med att öka effekten med högre varv är att e-tec systemet inte fungera som vi vill vid högre rpm 8400!
okay! nån som sett några bänk papper på en sån ?Kan bara säga att om jag vore 25 och ville ha mer effekt i Etec 800 skulle jag definitivt satsa på Dave Trygstads grejer. RK-Tek är för höghöjdsanpassat för oss här i platta norden.
ursäkta ska läsa riktigt nästa gång! 180hp e grymt!