TRIMMA MXZ 800

Tottis

Medlem
8 mar 2010
42
0
1
Korsnäs
Tjena!:)

Har börjat trimma min mxz 800 -03 och undrar vad ni rekomenderar?:nuts:

Har nu handlat:

Slp pipa+ljuddämpare
KL-Racing luftfilter
Boyesen reeds (aluminium insug så det håller förevigt)
TEAM variator
nerdrevad 4 kuggar (19t):evil:
44 Matta

Finns det något annat jag kan göra? :eviltongue:
eller något bättre alternativ?:eviltongue:

Vad har ni gjort åt er mxz 800?:)

Mojje321

Aktiv medlem
3 feb 2009
98
1
6
vuollerim
ett tips när du slängt på allt far till t.e.x tikka och bänka in bestyckningen så det blir optimalt.
och ett par non-slip hjul

KTM

Välkänd medlem
20 jan 2010
162
0
16
Örnsköldsvik
Att ha koll på bestyckmingen känns som det absolut viktigaste, som redan nämnts. Det gör fler hk än man kan vilja tro och borgar för färre obehagliga överraskningar i form av hål i wisecokolvarna.

Tottis

Medlem
8 mar 2010
42
0
1
Korsnäs
Har faktist funderat på att åka och bänka någonstans.
Jo,någon som har unjefär likadant trimm, vilken bestyckning tror ni jag ska ha? det är ju förståss lite olika från amskin till maskin beroende på slitage osv. :)

PzN_

Välkänd medlem
27 jun 2010
128
0
6
piteå
ja kör med dubbelrör högkompstopp portat vkitt allt du nämnt tidigare. har ja gjort i sommar så kan inte svara på bestyckning

Ellsworth

Välkänd medlem
17 nov 2007
880
0
16
Skellefteå
ursäkta att jag lånar tråden, men är de tydligen bara jag som inte hittat några dubbelrör eller liknande till detta chassie ? :O

toml

Aktiv medlem
13 sept 2010
80
0
6
Har för mig att jag sett något hos Tiikka, detta var dock ett par år sedan...

PzN_

Välkänd medlem
27 jun 2010
128
0
6
piteå
såg faktiskt ett par ute på blocket för ett tag sen men dom försvann lika fort gött ljud kan ja säga det är iaf:)

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.166
1.000
113
Stora Blåsjön
Det går ju inte bara jämföra huvudmunstycke sådär... är ju lite annat som kan skilja i förgasaren mellan åren.

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
å även om gasaren är samma så duger de inte ändå , hur motorn är portad , pipan , lufilter/burken mm kan göra större skillnader än man kan tro , en bra trimmad motor som ger effekt brukar kunna ha mindre munstycken då den suger hårdare ...

Tottis

Medlem
8 mar 2010
42
0
1
Korsnäs
okej just de... vilken matta passar på min skoter? tenkte köpa en ny 44mm matta men undrar över vilken indelnig det skall vara?