Trimpipor

Lynx_Cobra

Medlem
5 aug 2004
20
0
1
Robertsfors
Trimpipa

Nej det är inte 583;ans motor på den för hade det varit det hade det inte varit nå värt att söka en trimpipa för dom har ca 110 hk eftersom det är rave,
Det är en 582 och dom har 86 hk det är därför för att pigga upp den men den har varit uppe i 150 km/h

JeppeK skrev:
Jag gissar att du menar 583an? Leta runt lite på blocket brukar dyka upp nån pipa till 583an lite då och då.

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Hmmm.........

En Rotax "583" har mellan 95 --> 104 Hk. original beroende på version.

Dessutom så har inte RAVE'n egentligen något att göra med Toppeffekten !!

Mig veterligen så finns det EJ någon Trimm pipa till Rotax "582" !!

- - - - - -

Lynx_Cobra

Medlem
5 aug 2004
20
0
1
Robertsfors
Jaha dt finns inte men man kan ju bygga en egen hörre du =P dt är ju bara att skaffa en pipa till 583;an och sen byta fästen så gåre!

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Bygga egen är ju gjort på en pissepaus! ; )

Nej, allvarligt talat. Jag har aldrig egentligen förstått vitsen med trimning om man inte är otroligt kunnig om vad man sysslar med. Skotrar och dess motorer är tickande bomber vad gäller fel och rappel. Trimning brukar knappast höja driftsäkerheten. Nej, satsa på en lämplig variator set up och fräscha dämpare. Det har man igen mycket mer än att tjäna några få hästkrafter och förlora i driftsäkerhet. Att ljudet ökar är då enligt mig inget plus. Är man missnöjd med effekten så byter man bara upp sig, så mycket enklare också.

- Min egna, högst personliga åsikt om saken- : )