Nja. I princip alla fel som inte är helras, behöver belastning för att märkas.
Ex. drar man runt på mattan ska man ha p-broms åtdragen.
Inringad i bilden nr41. Mothållet för kedjan vid mellan axeldrevet 21.
Denna hade pulveriserats helt pga lagerhaveri. Allt fungerade bra tills att man skulle backa och det gick lite tungt. Då kuggade kedjan över på mellan axeln.
Pinnarna nr4 som sitter i nr 2. Dessa ska vara släta och cylindriska. Lite slitage ut på toppen må vara men några mm in ska dom vara bra. kolla även hålen i drevet nr12.
Om du skruvar dit allt på drivaxeln nr9 till nr 17. Då ska drevet 12 tryckas ganska distingt mot drev nr2. Jag har fått byta nr 16 för att det var för dåligt tyck. Piggarna nr 4 tryckte då isär drev 12 från 2 och växeln hoppade ur. Växelreglaget gick även det väldigt lätt. Det tog lång tid att hitta detta problem. Allt såg rätt ut när man inte belastade ordentligt.
Kolla om du pressar ut nr12 som vid backväxel att det kan gå ut och hamna i bra ingrepp med nr 23.
Kan vara värt att kolla att splines i axeltapp nr11 inte är ordentligt skadade eller motsvande del på drivaxel. Dom ska passa perfekt.
Vet dom som haft problem med växelgafeln nr 34 och nr 29. Men det är ju relativt enkelt att kolla att dom sitter ihop.
Bilderna var främst någon av dessa delar som du tycke så misstänkta ut.
Glöm inte att använda loctite !!! På muttrar till alla axlar och tapen nr 17.
http://i52.tinypic.com/2z848d5.jpg