Trippeln går bara på 2

alfons_

Aktiv medlem
12 maj 2011
92
0
6
Arjeplog
Hej alla skoter glada människor

Nu är de så att min Yamaha sxr 700 släcker en cylinder när man ska ut och åka på leden lite hårdare. :confused: Kommer inte fram till vad det kan vara för fel :Cry:

Följande som gjorts för att få den att gå ordentligt:
Bytt stift 2 gånger BR9ES --> nya BR9ES --> använda BR9EYA
Bytt alla tändspolar
Bytt CDI box
Bytt tändhattar

Det är ungefär de som är gjort utan att få något bättre resultat :Cry:

Tacksam om någon kan hjälpa mig snabbt för man vill ju ut och åka nu när det är bra med snö och blir bra väder.

// Andreas

E

eMe181

Tycker det låter som att kompen är för dålig, så gör som m0ngoloid sa!

alfons_

Aktiv medlem
12 maj 2011
92
0
6
Arjeplog
Kom på också att de är olika cylindrar som släcker varje gång. Den kan gå hur bra som helst innan sen bara släcker den en och blir jätte trött.

E

eMe181

Då är det nog, definitivt något med tändningen. Händer det på just något specifikt rpm?

yamahavolvo

Välkänd medlem
22 dec 2009
638
1
16
Fränsta
Inget med tändningen, det kan vara allt ifrån bestyckningen till en trött topp packning.

Det som hände min när den döda mitten stiftet var en defekt kolv plus blockpackningen + topppackningen ...

Lukta på stiften och försök fundera ut vad det luktar? Olja? bensin? glykol?

Kolla även hur du har den med glykolen och vad den är för färg.

Mvh Anders

alfons_

Aktiv medlem
12 maj 2011
92
0
6
Arjeplog
Okej, har skruvat lite i den nu utan resultat.
Jag har pratat med de på NTC också och de trodde det var bränsle att den är bestyckad för -10 och kallare. Är det någon som vet vad man ska ha för bestyckning med SLP trippel pipor?

alfons_

Aktiv medlem
12 maj 2011
92
0
6
Arjeplog
Sist jag kollade var nu i helgen det var ca -5 grader då var de lite blöta men ändå bruna under. Fast den som stängde av var ju dy blöt. Har märkt när man gasar på så tänder den till ibland på den som slocknat och går fint men det är på ca 7000 varv, släpper man av så stänger den ner den cylindern igen.

alfons_

Aktiv medlem
12 maj 2011
92
0
6
Arjeplog
Har luktat på de också och det är bensin det luktar om stiften. Kablarna är fräscha och hattarna är ny bytta.
Ska se fall jag kan hitta en komp testare som man får låna. Någon som vet hur mycket de ska vara i komp i varje cylinder?

yamahavolvo

Välkänd medlem
22 dec 2009
638
1
16
Fränsta
Kolla på forum-->yamaha-->servihandbok-->klicka dig vidare-->välj yamaha vmax/venture 600/700(något liknade)-->ladda hem manualen-->långt bok i häftet står det!

alfons_

Aktiv medlem
12 maj 2011
92
0
6
Arjeplog
okej, ska se fall jag kan låna en komp testare på skolan.
Har en liten teori här, om det är en dålig kolv så borde den väl gå dåligt från det att jag startar den eller? För igår va jag och en polare ute och åkte och han gick hur bra som helst. Men idag när jag och min tjej skulle ut så ville han inte funka efter ungefär 1-1,5 km. Det är bara en teori vet inte riktigt om det är så.