Trottelhus Mxz700 -01

DPN

Medlem
29 dec 2009
37
3
8
Gävle
Köpte en till skoter för några veckor sen´och valet föll på en mxz700 -01 millenium.

Tyvärr hade trottelhuset en spricka men jag fick med en ny som förra ägaren beställt från en skoterskrot. Tyvärr visade sig att nu när jag skulle byta att det skiljer några millimeter på hålet där tumgreppet fästs mot huset.

Efter ett besök hos närmsta skotermek fick jag svaret att ski-doo hade problem när dom lanserade dom här modellerna för att en del köpare upplevde den som trög-gasad. Tumgreppet gick alltså för tungt. Då hade tydligen ski-doo erbjudit att man fick byta hela trottelhuset (samt tumgrepp) mot ett nytt utan kostnad där infästningen för tumgrepp ändrats för att få en lättare gasrespons.

Nån som vet mer om det här eller som kanske själv köpte en ny mxz runt -01 och råkade ut för detta ?

(Skotermeken skulle ringa runt och få mer info imorg så han inte beställer ännu ett felaktigt trottelhus. Enl. ski doo´s sprängskisser så finns det bara en variant på hus och det är naturligtvis inte det jag behöver)