tung styrning

allingkalling

Medlem
17 mar 2009
38
0
1
norrbotten
köpt en cf8 2011 på fredag.kört lite lördag o söndag ca 8 mil upplever styrningen som tung.vad är de som händer fel fett i lederna eller packar de is medanför utblåset?fantastisk snösurfare fast den är relativt kort!!! ska testa laborera me fjädringen så den blir led vänligare

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
48
Luleå
dom nyare M samt crossfire har andra styrspindlar som ger mer styrutslag, nackdelen är något tyngre styrning.
Främre fjädern i boggin är också väldigt mjuk vilket ger mer skidtryck
det finns tydligen en enkel lösning för att minska skidtrycket på M:en
samt kunna köra med mindre lufttryck i boggidämparn, och bättre viktförskjutning vid gaspådrag
har inte gjort det än men ska
kolla länken http://www.snowestonline.com/forum/showthread.php?t=213616

och höll på glömma
byt ut slutburken
den väger bly
man märker skillnaden i vikt plus att den blev rappare

Kolsta

Medlem
18 jan 2011
18
0
1
Söderhamn
jag flyttade endast ner främre boggi infästningen, samt spände på fjädern nästan max, det blev klart märkbart och helt ok skidtryck.

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
tycker min m8 har nog lågt skidtryck original.
men tungstyrd är den.spec om man jämför med ski-doo

allingkalling

Medlem
17 mar 2009
38
0
1
norrbotten
jag hade lynx x-trim tidigare och den var lätt att vrida styret på fast den nog har mycket högre skidtryck. Det är nog inte skidtrycket som är fel på min cf 8 a . Den är ju tung att styra även i pudret.inte direkt men när man kört ett tag som att det går in snö nånstans.eller fettet som fryser i styrningen . nån som har ideer om ett enkelt fix ?

allingkalling

Medlem
17 mar 2009
38
0
1
norrbotten
nu har jag kört nån mil idag och styrningen verkar ok igen var kanske bara för att den var ny!!! Men avgas utblåset måste förlängas på nå vis isar nått fruktansvärt på framvagnen på den sidan