tunggasad RMK

peer

Välkänd medlem
31 maj 2009
178
0
6
Saxdalen
hallå alla polaris åkare! söker tipps här åt farsan som upplever sin rmk 600 -99 väldigt tunggasad. igentligen är nog inte problemet att den är tunggasad utan det är nog snarare så att gashandtaget är väldigt tokigt utformat. står nästan rakt ut från styret.
någon annan som haft samma problem och hittat nån bra lörning? finns det universal? passar det från nån annan, med el till hand och tumvärme?
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Alltså, så här rent spontant:
Är vajern fräsch?
Hur är den dragen?
Jag hade exakt en sån när dom var ny, och jag har förbaskat små händer-dessutom bytte jag till RMK:n från en ZR 600 EFI som är extremt lättgasad, men jag har inget minne av att jag upplevde RMK:n som särskilt tunggasad, och rent spontant känns det som att jag borde minnas en sån detalj även om det är drygt tio år sedan?
(Fan vad tiden går fort-kommer ihåg det som igår när jag köpte den!!)

Kolla kabeldragning och ev smörjning till att börja med kanske..? Bara en tanke.
 

peer

Välkänd medlem
31 maj 2009
178
0
6
Saxdalen
ja du har rätt den går aningen tungt också i allafall mot min f7.... men det känns inte som att det är det stora problemet. gas plösen står ju nästan rakt ut från styret direkt man släpper av en gång. det blir grymt obekvämt efetr led då man släpper gasen ofta. Jag blev slut i tummen och ända upp i underarmen efter nån kilometers provkörning.

finns det inga universal gashandtag?