Tunnel iq 440

Kristo

Välkänd medlem
15 dec 2006
198
0
6
Järvsö
Tjena. Jag håller på att byta ut den bakre tunnelbiten på min iq 440 -06 men jag har stött på ett problem. När jag tog bort den förra tunnelbiten så slipa jag av nitarna innifrån tunneln. nu när jag fixat ny bit och skulle ut med nitarna så pröva jag att borra ut dom inifrån tunneln men jag lyckas inte få bort dom ,dom e så djävla hårda. så jag undrar om någon kan bjuda på nå tips på hur jag kan få ur dom. Sen så undrar jag om någon vet vad det ska vara för tändstift i den

heden91

Aktiv medlem
6 apr 2008
82
0
6
jorm
när ja gjorde de så borrade ja ett tunt hål så man fick i ett don sen var de bara att slå ut dom men har nya borr å se till att hela tiden kyla borret under arbetet med olja

Kristo

Välkänd medlem
15 dec 2006
198
0
6
Järvsö
tack för tipset, ska testa det. Jag har haft nya borrar och kylt hela tiden men är så jävla hårt.

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
de funkar inte med vanliga borrar.du måste ha diamantborrar för att de ska hålla..eller så fixar du såna där "stiktor" stift..och slipar/borrar med dom.dom håller.. höll på i 5timmar för att få ut 6st nitar i miin framvagn...

Kristo

Välkänd medlem
15 dec 2006
198
0
6
Järvsö
Jag har i dag iaf lyckas att få ur 8 av 12 nitar. jag borra sen tog jag ett don å knacka ut dom. ska köpa nya borrar i morgon och försöka få ihop den i morgon.
tack för alla tips

Mvh Kristoffer