När ni monterar tunneldekaler, vad gör ni med alla klisterlappar som sitte på tunnelen?
Tar man och rensar tunneln helt eller kan man sätta dekalkittet över allt som redan finns där?
Jag klarade mig utan att behöva visa chassie nr då jag hade satt på min tunnel .. men kompisar har fått slita lös för att kunna visa upp ett nr annars skullle polisen beslagta skotern och kolla upp den själva . Jag var noga med att värma med varmluftspistol över mitt nr så de syntes igenom annars kan man skära bort så nummret är framme
Okej då får det nog bli att sätta över allt, eventuellt skära ut där chassienumret finns.
Änvänder ni er av något speciellt spray när ni monterar eller vad fungerar bäst?
Ett dekalkit till skoter ska alltid ha ett vattenresistent adhesiv ( klister ). Således kan man alltid använda vatten med lite diskmedel. Det ska också vara laminerat, då tål det att skrapas ordentligt. När man rekommenderar torr applicering är det oftast luftkanaler i vinylen, typ wraping vinyl. Skillnaden vid montering är stor. Har ni funderingar hör bara av er.
http:// www.sledwrap.eu
Ha de gott
//Robban
ska till å slita bort mitt arcticFX dekalkitt och ja undrar om någon har nått bra tips på hur man ska lyckas få med sig så mkt lim som möjligt. För Dekalen delar sig och limme sitt kvar på kåporna! Sen undrar ja vilket medel som år bäst för att få bort limmet! För vad ja än prövar så blir de bara en kletig historia!
Hallå. Testa först såpalösning, låt det ligga ett tag innan du försöker ta bort limmet. Om limmet inte är vattenlösligt så funkar vanlig tjärlösare. Tardis är en toppenprodukt för att ta bort limmrester. Finns hos de flesta bilreconder.
Lycka till
//Robban
Http:// www.sledwrap.eu