turbo conventering crossfire 8 09a

goodyear

Aktiv medlem
1 feb 2009
86
0
6
mora
tja någon som har prova turbo conventera en crossfire 8 09a eller m8an är ju samma motor? har fundera på om jag ska testa det på min crossfire 8a nån som vet om det finns å köpa kit eller om man lär hand plocka grejerna? å prova sig fram?
 

goodyear

Aktiv medlem
1 feb 2009
86
0
6
mora
tack ska höra med dom få se vad dom har å erbjuda:) kul va kul å få lite mer krut under huven
 

goodyear

Aktiv medlem
1 feb 2009
86
0
6
mora
det lovar jag att jag ska lägga ut fast blir inte fören till våren jag börjar motera i så fall man lär ju få åka till snön är borta sen kan man börja skruva:) men turbo ska det bli det är en sak som är säker sen jag prova en m8 turbo så vart jag skit sugen:D
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Finns ingen som hellst anledning att köpa ett färdigt kit när man kan plocka ihop ett eget för bråkdelen av den summan.
 

goodyear

Aktiv medlem
1 feb 2009
86
0
6
mora
ja kostar gör det alltid pengar går ju åt som smör å skotervärden men det är värt vad enda krona. men en turbo ska det bli på skotern. men jag tror jag besttäler ett kit för det är så lite pengar det skiller såg jag..
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Hör runt med kompisar och rota runt i garaget så har du säkerligen ett eget kit ihopplockat för 10k.
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
ja kostar gör det alltid pengar går ju åt som smör å skotervärden men det är värt vad enda krona. men en turbo ska det bli på skotern. men jag tror jag besttäler ett kit för det är så lite pengar det skiller såg jag..
Jag köpte ett beggat till min för 6500kr + frakt..

Skulle jag plocka ihop ett med en ny turbo hamnar det runt c:a 15'000kr + små delar
 

goodyear

Aktiv medlem
1 feb 2009
86
0
6
mora
hur stor turbo törs man smaka på en 800a? innan man skjuter motorn i luften funkar det att köra med 1,5 bars ladd på den tro? för jagv har tryk rör å det mesta såg jag hemma efter mina bilar jag har hållt på plockat med brhöver bara en intercooler som passar under huven å pippan men sånt går å få biligt sen är du ju de där små plocket grejer finns det hemma å svetsa är man inte rädd för heller allt går bara man vill