Kan bara kommentera i det fall som jag hunnit köra, en gammal org rem som jag hade small efter 2.7mil med turbo (240hk), satt dit en ny rem och skotern blev ett monster...sitter just nu med en VECKAS tränings verk i axlar bara för att man måste hålla i sig!!
Mig veterligt så är variator bestyckning A och O, Bestycka den så nära som möjligt efter din körning. God ventilation hjälper för övrigt bra men NTC Data i Arvidsjaur har juh fått deras monster kittad nytro turbo att funka utan extra modifikation på kåpor och diverse.
Har för övrigt 6mil på orginal yamaha rem med en nytro turbo och änn inga "synbara" slitage på remmen efter 6mil (lek körnig / full gas . broms , full gas, brom osv).
Mig veterligt så är det mer krångel med 270kittet. (Kräver mer exakt variator bestyckning för att få saker och ting att "klaffa").
Om Ishtar lr någon som har erfarenhet av nytro turbo 240-270hk kunde kommentera, skulle det nog hjälpa något!