Den oljan??? Vilken av dom nämnda. Julas Starta, Castrol eller Q8?
Menar du någon av de två sistnämda så får du nog förklara ditt ställningstagande en aning. Castrol och Q8 hör till skaran av världsledande oljetillverkare vad beträffar kvalite'.
Starta-oljan däremot tror jag att jag skulle undvika. Åtminstone i skotrar som är någorlunda moderna och plockar ut typ 100++ hk på 600 och 150 på 800 or. Till Sno Tricen och Evinrude Skeetern duger den väl.
Vad kostar förresten Omicron 767 2-TAKTOLJA RACING SYNTH ECO?
Sent from my GT-I9305 4G via Tapatalk
Ok, svarar mig själv där angående Omicron oljan.
Den kostar 529:- (
FEMHUNDRATJUGONIO KRONOR litern. Alltså drygt 2000 kronor för att fylla oljetanken EN gång!
http://www.kullagret.com/omega-767-2-taktolja-racing-synth-eco-1l/5128-0
Karlsson.racing. Du kan inte på allvar mena att den oljan ger så mycket mindre slitage så att du tjänar in kolvbyten trots den höga mellanskillnaden mellan "din" olja och de mer moderat prissatta kvalitetsoljorna? Och nu talar vi om standard eller lätt trimmade skotermotorer, ej rena racingmaskiner. - Men du kanske bara betalar hälften?
Då kan jag möjligen börja köpa ditt resonemang, såvida den verkligen spar in på kolv och lagerbyten.
Visst, jag kan hålla med om att många av Omega´s produkter är bra, men absolut inte så överlägset bra att det höga bruttopriserna är försvarbara. Inte i något läge.
Jag har under många år drivit bilverkstad och då och då fått besök av nasare som sålt Omega´s produkter. Några gånger har jag testat, för min bransch, tänkbara produkter. (Oftast för att säljaren varit så dryg). Men jag har aldrig funnit att Omega skulle vara så överlägsna hälften så dyra produkter från konkurrenterna att det höga priset försvaras.
Så för mig är Omega enbart krämare som med hokus pokus lurar på normalt folk dyrare saker än vad dom behöver. :mad2:
Men, med tanke på ditt nick, kanske du är sponsrad eller rent av säljer produkterna?