Tyngre vikter i premiär variatorn

Sandström.

Välkänd medlem
7 feb 2011
142
0
6
Sundsvall
Tjena!
Beställde en ny premiär variator med rinab. Men efter en del strul så kom dom fram att dom hade fel orderstatus på viktarmarna (suck..) men att han kunde skicka 3 st 52,7 grams viktarmar istället för 52,3 som det egenteligen ska vara.. Han sa att det inte kommer bli nån större skillnad så jag tog å körde på de. Men nu efteråt tänker jag kanske att de va dumt gjort. Skulle kanske vänta på att dom fick hem dom som skulle vara? Kommer det märkas nån skillnad? Hur isåfall kommer det påvärka? :weird:

Maskinen är en mountain max 700.

Tack på förhand Sandström.

KN Racing

Medlem
19 feb 2014
10
0
1
Lycksele
www.knracing.se
Beror helt på vad de är för variator och hur den är bestyckad i övrigt.

Gissar att bestyckningen är för havsnivå? Vilka vikter är de exakt, hur aggressiva är dom? Ska sekundären bestyckas om? Många faktorer som påverkar förutom speciell vikt i gram. Tycker att 52gr låter mycket.

Är de en Comet eller liknande, så är inte vikterna justerbara på samma sätt som Yamaha original. Utan de är fjäderbyte om du ska justera varvtalen som gäller då.

---
Kristofer Nilsson
KN RACING PRODUCTS - Sweden
Email: info@knracing.se Web: www.knracing.se
Telefon: 0950-10899 Mobil: 070-5568634

Last edited:

Sandström.

Välkänd medlem
7 feb 2011
142
0
6
Sundsvall
Beror helt på vad de är för variator och hur den är bestyckad i övrigt.

Gissar att bestyckningen är för havsnivå? Vilka vikter är de exakt, hur aggressiva är dom? Ska sekundären bestyckas om? Många faktorer som påverkar förutom speciell vikt i gram. Tycker att 52gr låter mycket.

Är de en Comet eller liknande, så är inte vikterna justerbara på samma sätt som Yamaha original. Utan de är fjäderbyte om du ska justera varvtalen som gäller då.
Japp bestyckningen är för havsnivå. Vet ej köpte som som ett "paket" på rinab för Mountain max, men nu vet jag ju inte vad de är för vikter som sagt, bara att dom väger 52,7.. Det är comet jag har köpt. Nej sekundären ska inte bestyckas om utan allt ska vara helt original.