Ultimata bilskivan vol 4 - 90-tal [läs reglerna i första posten]

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Nu när vi går in i ett nytt årtionde så vill jag att vi tar en titt tillbaka på det det förra. 90-talet, årtiondet då många av oss växte upp. Minns ni det?

Denna skiva blir en hyllning till allt som symboliserar 90-talet.
På tv gick seinfeld och vänner, skärgordsdoktorn och ebba hultqvist som hånglade i oboyreklamen. Peter Harryson och ace of base(men låt oss slippa det i den här tråden). Volvo gick ifrån framhjulsdrift och saab började leverera gripen. På skolorna gick folk omkring i FUBU, FILA och acqua limone. Svältande barn i Kosovo och pipande 56k-modem. En frän skoter hette yamaha och arctic cat hade bristande kvalitet. Hur man åt på macdonalds första gången och att frasses etablerade sig. Och voxpop.


REGLER
Det är musik det gäller här, inget annat.
Du får endast bidra med en låt, både per inlägg och i hela tråden, undantag kan göras om få postar så att inte tråden självdör innan skivan är klar.
Ditt inlägg får endast skrivas som "Låtnummer - Artist - Låtnamn".
Enbart 18 låtar får postas. Efter det avslutar vi postandet av ny musik och kan istället diskutera det som redan blivit postat.

Exempel
Första personen skriver sitt inlägg:
1. Artist - låtnamn

Andra personen skriver sitt inlägg:
2. Artist - låtnamn

Läs reglerna och följ dem.

Sen när vi kommit upp i 18 låtar så skriver någon, jag troligtvis, en sammanfattad låtlista och resten av tråden kan nyttjas till att diskutera låtarna eller gå helt åt h'elvete offtopic om ni så vill.
 

Pejij

Välkänd medlem
3 apr 2008
830
0
16
Arjeplog
Jag öppnar starkt med en riktig goding!

2. Rednex - Cotton Eye Joe

EDIT: Jag var visst för långsam för att få öppna :/
 

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats
Ahh... 90-talet, the golden age of hiphop.
Det mesta har ni hört, så jag bidrar med:

4. Jurassic 5 - Concrete Schoolyard