Ultimax lr BRP 28418?

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
Tjenna! Min rem har blivit dålig efter typ 10 mil, och de är en Max2 budget rem för 380:-, de var billigt men dålig kvalité som de oftast brukar vara.

Den som satt på före Max2 remmen var en BRP 28418 rem som gick mycke bättre fastän den var gammal (när man hedde den avi och böjde den så gick den "av", men inte helt), jag gissar att den var gode gammal...

Så jag måste köpa en ny rem till min Enduro 494.

Så de jag undrar är vilken rem ska jag välja, en Ultimax 3/XS eller en Original BRP 28418 till MIN skoter...!

Jag har sökt, men ja hittar inte villken som är "bäst" till en Enduro 494!

Men om ni tycker att tråden är onödig som ni säkert tycker så stäng den då!

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Köp en original den kommer fungera perfekt.
Ultimax remmarna behövs inte om man kör en helt original maskin, det är mer för maskiner med lite mer krut i. Såpass styva remmar så man måste även köra in dem längre och lugnt.

En original rem är i nästan alla fall bättre.

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
Köp en original den kommer fungera perfekt.
Ultimax remmarna behövs inte om man kör en helt original maskin, det är mer för maskiner med lite mer krut i. Såpass styva remmar så man måste även köra in dem längre och lugnt.

En original rem är i nästan alla fall bättre.
Okej:D ja för den rem jag hade för Max2 remmen var kanske original remmen som satt på skotern sen ny, KANSKE!

Men perfekt! då blir den en original rem för min är helt original förutom 2 kuggs nerdrevning, men jag ska köra in den ordentlig, typ 5-6mil lugnt efter led borde vell räcka...?