Ta det lungt nu-om sadeln känns fuktig om du kramar på den är inget onormalt i sig, det är fortfarande inte speciellt torr luft ute så det är inte orimligt alls att skumgummit är lite fuktigt.
Om skotern har badat brukar det vara riktigt blött om man klämmer-inte lite fuktigt...
Tar det igen:
En dyna som varit vattenfylld brukar vara såpass svårtorkad att man får ta loss den från skotern, ta bort överdraget och sedan ställa skumgummit framför en fläkt i minst, MINST en vecka. Och den kan likt förbaskad vara blöt om man klämmer ihop den tillräckligt.
Att några stag i boggien är lite rostiga behöver inte betyda mycket-det kan lika gärna vara ett resultat av att skotern förvarats i ett garage som bara varit uppvärmt till frostfritt-då smälter snön, men torkar aldrig, utan miljön blir otroligt fuktig.
Kolla kontakterna i motorutrymmet och bakom instrumenteringen-är dom ärjiga? Gummitätningar runt kontakter brukar klara av att täta mot fukt, men inte bad...Jordpunkter på motor/chassie-ser det fräsht ut?