God kväll! Nån som uppdaterat sin summit 850 - 18? Är det bara motor kuddar och ramper som byts på dom?
Intressant, jag har drevet upp 2 kugg på det övre drevet för i år, har även monterat ett diablo kit. Ska testa o se ifall jag vill ha tillslag på 3900 eller 3500, har båda fjädrarna så att jag kan byta och prova vilken jag tycker om bäst. Vi får väl se hur de går med deJag kör det uppdaterade sea level 18 i min 17 förra året. Den blev mesig tycker jag, tappar viljan att resa på halvgas. Men jag gick upp i clicker till 4an istället så kom det tillbaka. och upplever den faktiskt långt bättre än när jag tidigare körde clicker 2 på high elevation kitet som satt standard. Reser på 30-40% gas men övervarvar inte (på sensäsongen, försäsongen spinner det bara...) brukar väl ligga runt 8-8200. Riktigt nöjd så. Jag vill hellre ha responsen och några varv extra än att tappa det för att få ned varvet lite grann. Tycker det drar ungefär lika bra ändå. Jag åker mest mellan 700-1300m
Hör till att nämna att jag drevade ned ytterligare med gamla övre drevet och nya undre så därav är den ju sjukt stark..
Ja är du nöjd med att tappa 10-15 hästar så är det rätt med övervarv.Jag kör det uppdaterade sea level 18 i min 17 förra året. Den blev mesig tycker jag, tappar viljan att resa på halvgas. Men jag gick upp i clicker till 4an istället så kom det tillbaka. och upplever den faktiskt långt bättre än när jag tidigare körde clicker 2 på high elevation kitet som satt standard. Reser på 30-40% gas men övervarvar inte (på sensäsongen, försäsongen spinner det bara...) brukar väl ligga runt 8-8200. Riktigt nöjd så. Jag vill hellre ha responsen och några varv extra än att tappa det för att få ned varvet lite grann. Tycker det drar ungefär lika bra ändå. Jag åker mest mellan 700-1300m
Hör till att nämna att jag drevade ned ytterligare med gamla övre drevet och nya undre så därav är den ju sjukt stark..
Jag tror att det är lika som det var på xm och säkert xp också att man ska enligt varvräknaren ligga på lite övervarv. Jag har provat ligga på från 7800 till 8300 enligt mätaren och den går bäst på 8100varv. Då gör det heller inget om den dippar 100-200varv i tyngre före.Ja är du nöjd med att tappa 10-15 hästar så är det rätt med övervarv.
7900-8000 max. Allt över eller under det och du tappar hästkrafter.
Vikta på tills varven ligger rätt.
DJ i all ära. MEN det är i en bromsbänk, inte på mätaren.Ja inget negativt att säga om din rövdynometer men upplevelsen där och i verkligheten brukar inte alltid stämma.
Dessutom så tappar variatorn i effektivitet ju mer skotern varvar. Teoretiskt kanske men varenda grad av friktionsvärme är lika med effektförlust och mer remslir.
Dynamo joe säger 7900. Jag är inte nog insatt att säga emot en av skidoos bästa eftermarknadspulare.