Hej.
Jag har just köpt en Phazer FX och skulle vilja
veta vad det finns för uppdateringar och tips.
Tack på förhand.
Tack på förhand.
slit ut stötdämparna i boggien o glöm bort dem.... köp öhlins o nämn vikt o körstil o du får det HELT perfekt.... öka förspänningen på fjädrarna i framvagnen 5mm(bättre skidtryck) o skruva in comp. skruven 3-4 click... låt returen vara....flytta ner hast.mätaren på lyset o vinkla den ngt mot dig... det elektronikpaketet kostar 4700kr o är väldigt lätt att förstöra... jag var en hårsmån från det innan jag flyttade ner den.... och..... håll full gas där de är som jävligast.... då håller du de flesta större maskiner bakom dig.... /lycka tillHej.
Tack på förhand.
Mkt riktigt! Skrotade min färd dator efter 20mil. Vslit ut stötdämparna i boggien o glöm bort dem.... köp öhlins o nämn vikt o körstil o du får det HELT perfekt.... öka förspänningen på fjädrarna i framvagnen 5mm(bättre skidtryck) o skruva in comp. skruven 3-4 click... låt returen vara....flytta ner hast.mätaren på lyset o vinkla den ngt mot dig... det elektronikpaketet kostar 4700kr o är väldigt lätt att förstöra... jag var en hårsmån från det innan jag flyttade ner den.... och..... håll full gas där de är som jävligast.... då håller du de flesta större maskiner bakom dig.... /lycka till
www.Ulmerracing.com Har variatorkitt. Freeride matta på 38 mm köper du hos stenmarks maskin. Sätt en 1.5 - 2mm aluplåt över bakre hålet på bandtuneln, funkar klockrent. Har kört 80 mil med hålet täckt utan problem.Finns det någon som har variator kitt till FX:en?
Kan man bygga igen hålet i tunneln? eller går
den varm då?
Den skulle jag oxå vill ha! Någon?Är det någon som vet hur man får tag i verkstads pärmen till FX:n. Jag skulle vilja veta hur men kollar felkoder, givare och ställer soppan. Jag vet att man gör det via "hastighetsmätaren" men inte hur.