Urent spill i 380 Junior Norge?

• Trådskapare Rudolf Hommelvik
  • Startdatum
R

Rudolf Hommelvik

Urent spill i 380 Junior?
Har sett en del løp i midt-norsk cupen og har lagt merke til enorme forskjeller på scooterene. Arctic Cat`s Z 370 skal i følge AC`s egen hjemmeside yte 37 hk, Lynx Enduro 400 har ca 55, mens Ski Doo`s MXZ 380 har samme som Lynx`en. Da er det mildt sagt besynderlig at Arctic`en ser ut til å være i en klasse for seg, spesielt ettersom at sjåførene på disse ikke skiller seg ut i samme grad som scooterene. Det hele blir nesten mistenkelig når det viser seg at det ikke finnes noen skikkelig info om denne Arctic-modellen, man begynner nesten å lure på om det er en 370 i det hele tatt? Hvis man tar en titt på f.eks Z 570 vil man oppdage at det slett ikke er enkelt å se noen forskjell på de to modellene. Jeg håper virkelig at jeg tar feil, men forskjellen på Arctic`en i forhold til resten av merkene er så stor at det burde uansett blitt sjekket opp slik at vi som ser på kan føle oss trygge på at det ikke foregår noe triksing og miksing. Om ikke annet for at de kjekke ungguttene som deltar kan få konkurrere på like vilkår. Det synes jeg virkelig at de fortjener.