Utgå från Stockholm

mackojacko

Medlem
11 jan 2013
12
0
1
Stockholm
Hej

Någon som vill åka från Stockholm nu på söndag 13/11 lasta på släpet å köra någonstans. jag skulle tro att Gävle, Kungsberget skulle funka. Om någon har en idé eller vill hänga med hör av er.

426h

Välkänd medlem
19 dec 2011
343
5
18
Om du bara vill lufta maskinen så funkar tex slingan nere vid berga på södertörn.

Jeppolito89

Välkänd medlem
16 okt 2012
188
0
16
Gävle/Valbo fick 3-4dm nysnö i fredags, tidigare cirka 30cm stenhård skare. Kanonföre nu

Power82

Välkänd medlem
6 feb 2014
146
0
16
Solna
Hej
Bor i Sthlm och älskar att köra skoter så ofta tillfället och vädret tillåter
Kör själv oftast i Gävle/Sandviken/Svartnäs området
Intressrad av att fler som mötts upp och utgår från ett bestämt ställe
Alla som är intressrad återkoppla

djabag

Aktiv medlem
4 mar 2010
93
8
8
Jag hänger gärna på...

Vad är det för typ av körning i Gävle/Sandviken/Svartnäs ?
Drar du direkt hem igen samma dag ?

Power82

Välkänd medlem
6 feb 2014
146
0
16
Solna
Runt Gävle blir det en del led men allt beror på hur mkt snö som kommer men kör man mot Kungsberget eller Svartnäs så finns det en del att åka av på och det tvekar jag aldrig på
Jag har föräldrar som bor i Gävle så jag ställer mina skotrar där och det är 3 min till lederna,
annars blir det släp vart vi än ska
ska man köra flera helger i rad så kan jag säker fixa plats så slipper kam köra upp och ner med släp varje helg så sjukt mycket skönare och billigare bara upp med bil dra direkt

jag ber till snö guden varje dag och hoppas att kunna ta min första sväng snart så alla som är på se till att ha koll på denna sida så blir det en del gasa snart hoppas jag

hallonet

Välkänd medlem
8 feb 2010
400
1
16
Rimbo/Gottröra
Går det bra att åka i Gävle nu?:) har åkt därifrån till Järvsö en gång, det va en rätt rolig men jobbig sväng:) men då va lederna ganska kul runt Gävle ändå, iaf med kort bandad skoter.

Power82

Välkänd medlem
6 feb 2014
146
0
16
Solna
Gävle har inte fått så mycket än kanske 20-30 cm hoppas på mer inom kort och man kan utgå från Gävle bro tanka, fika och lederna ligger 100 m från
jag och en vän körde från Gävle - Svartnäs titta på skotercross och sen hem ca 22 mil sväng man kände i kroppen

Power82

Välkänd medlem
6 feb 2014
146
0
16
Solna
Hej gott folk håller detta väder i sig så blir det troligtvis körning nästa helg 2 alternativ finns
Utgår från Gävle eller Svartnäs men info kommer mitt på nästa vecka för dom som vill hänga på

Power82

Välkänd medlem
6 feb 2014
146
0
16
Solna
Min plan inför helgen körning (söndag) är gasa gasa :)
Jag utgår från Solna vid 6 och räkna med att vara i Sandviken/Kungsberget vid 9 allt beror på hur snöläget är.
Efter sandviken finns det skoterparkering på vägen mot kungsberget så antingen blir det ena eller andra och vi kör mot Svartnäs/Ryssjön där jag tror är ännu bättre körning
För er som vill kör med oss hör av er på ett PM ju fler ju roligare blir det
Höres

Power82

Välkänd medlem
6 feb 2014
146
0
16
Solna
bigdog uppdatera gärna läget och vart som var värt att köra på efter lördags körningen