välja f7 eller f6 ???

dunderklumpen

Medlem
16 feb 2005
20
0
1
själv åker jag på en warrior - 04, men nu ska brorsan byta bort sin rx 1 och undrar vad som är den stora skillnaden mellan f7 och f6 förutom hk.
vilken ska man välja bara för att kunna leka med...hur går dessa i lite mera lössnö ??

kanske någon som har en till salu??
 

Kisse

Aktiv medlem
1 jan 2000
64
0
6
Insjön Sverige
Jag tycker du ska välja F7 an, men som sagt det är ju bara hästarna som skiljer. Beror ju på vad man ska ha skotern till, ska du åka led funkar väl en F6 kanon. Men om du ska ut o mölja i djupsnö är det aldrig fel med mycket hästar. F7an går då kanon bra i djupsnö, säkert F6 an oxå.
 

Håkan K.

Välkänd medlem
1 jan 2005
293
0
16
På skotern
Kisse skrev:
Jag tycker du ska välja F7 an, men som sagt det är ju bara hästarna som skiljer. Beror ju på vad man ska ha skotern till, ska du åka led funkar väl en F6 kanon. Men om du ska ut o mölja i djupsnö är det aldrig fel med mycket hästar. F7an går då kanon bra i djupsnö, säkert F6 an oxå.
Ska du åka både led och ospårat är det en EXT du ska ha. F6 eller F7 är väl en smaksak,jag kan bara säga att F6 ext:n jag hade gick mycket bra i snön enl. mej.
Och med omschimsade dämpare gick det att köra fortare än man kunde drömma om på leden också! Tyvärr fanns bara ext-modellerna -04.