Hej,
Ända sedan jag var liten och mina föräldrar hyrde/lånade skoter på sportloven har jag sagt att den dagen jag flyttar ut på landet så ska jag skaffa en. Hus köptes förra sommaren och en Lynx 600 Sport Touring -04 som gått 250 mil införskaffades några månader senare. Jag tycker att det är grymt kul att köra men kan tyvärr alldeles för lite när det gäller skruvandet.
Hur som har jag iaf tänkt att sköta säsongservicen själv (om det inte blir alltför invecklat) och därav mina frågor.
Är det någon som har koll på hur många smörjnipplar jag ska hitta (vill ju inte missa någon och heller inte leta ihjäl mig för att utesluta att jag inte missat någon)?
När det gäller kedjehusoljan har jag för mig att ägarhandboken säger syntetisk olja medan en återförsäljare sa att det ska vara mineralolja - snacka om att bli kluven. Jag köpte mineraloljan BRP XPS men tvekar nu lite inför bytet..Vad ska det vara och spelar det någon roll?
Är det något annat som jag absolut måste se över innan säsongen?
Om det är av betydelse så var skotern i samband med köpet in på 300-mila service hos auktoriserad verkstad och efter det har jag kört ca 20 mil.
Ända sedan jag var liten och mina föräldrar hyrde/lånade skoter på sportloven har jag sagt att den dagen jag flyttar ut på landet så ska jag skaffa en. Hus köptes förra sommaren och en Lynx 600 Sport Touring -04 som gått 250 mil införskaffades några månader senare. Jag tycker att det är grymt kul att köra men kan tyvärr alldeles för lite när det gäller skruvandet.
Hur som har jag iaf tänkt att sköta säsongservicen själv (om det inte blir alltför invecklat) och därav mina frågor.
Är det någon som har koll på hur många smörjnipplar jag ska hitta (vill ju inte missa någon och heller inte leta ihjäl mig för att utesluta att jag inte missat någon)?
När det gäller kedjehusoljan har jag för mig att ägarhandboken säger syntetisk olja medan en återförsäljare sa att det ska vara mineralolja - snacka om att bli kluven. Jag köpte mineraloljan BRP XPS men tvekar nu lite inför bytet..Vad ska det vara och spelar det någon roll?
Är det något annat som jag absolut måste se över innan säsongen?
Om det är av betydelse så var skotern i samband med köpet in på 300-mila service hos auktoriserad verkstad och efter det har jag kört ca 20 mil.