Värderingshjälp; RS Rage -06

dansip

Medlem
12 apr 2006
22
0
1
Vad anser ni att en RS Rage -06, ca 60 mil med garanti t.o.m feb -08 är värd vid ett privatköp?

Har försökt jämföra lite mellan blocket's och handlarnas priser men tycker att de maskiner som finns på blocket har extrema överpriser. T.e.x så säljs splitternya 06;or med full garanti ut till 99.000:- oprutat hos vissa Yamaha-handlare, medan privata lägger priser på maskiner som gått ca 200-400 mil till nästan samma priser.

Nu är jag inte ute efter att klaga på folks prissättningar utan det är ju deras val, men det finns ju även folk med, som jag ser det, seriösa värderingsbilder och därför hade det varit guld värt ifall någon har koll på vad en RS Rage -06 eller -05 med under 100 mil på mätaren ungefär ligger som inbytespris hos en handlare.

Tack på förhand, DS
 

The Engineer

Välkänd medlem
1 jan 2000
228
0
16
har du tänkt byta in din maskin hos en yamaha handlare, så bör du få ca 89...detta alltså om man räknar på den vanliga värdeminskningen i procent som inbyteslistan är uppbyggd av! Som alla handlare går efter..
 

dansip

Medlem
12 apr 2006
22
0
1
Syftet jag hade var att få en prisbild vad man kan tänkas betala för en RS Rage -06 med ca 60 mil på mätaren av en privatperson. Eftersom det verkar finnas handlare som säljer nya RS Rage med full garanti och inga tidigare ägarförhållanden för ca 99.000:- så tycker jag det låter mkt att de skulle ge 89.000:- i inbyte för en begagnad (Om än med fåtal mil)... men ni har nog bättre koll än mig.

Vad anser ni är ett bra pris på ovannämnda maskin vid privatköp? Tacksam för så många svar som möjligt...
 
Last edited:

Vector_SP

Välkänd medlem
7 jan 2006
134
0
6
Lånar din tråd lite, vad tror ni yamaha center skulle ge i inbyte för min Vector sp -06 som har gått 109 mil och har några repor längst fram på huven och ett stycke sprucken plast kring mätaren ?