värderingstråden

  • Trådskapare Deleted member 6797
  • Startdatum
D

Deleted member 6797

hej, jag tycker vi borde ha en tråd där man får värdera ens skoter?

Min börjar vi med då:

polaris edge-x 600 2002a





Fakta:

den har gått ca 700 mil
ny 38mm camoplast intense matta
ny buk
nylackerad huv
nya dekaler
nya fotsteg
nya lampor
1 ny skida
alla lager i boggien bytta
nya trailingarmar
nerdrevad 4 kugg
blå ruta
kylarvätskebehållarn


fatbar+ höjaren följer inte med

nå mer var de men kommer ej ihåg. men har kvitto på grejjerna

vad tror ni den är värd? kom igen å lägg ut era skotrar också
 
Senast redigerad av en moderator:

Pejij

Välkänd medlem
3 apr 2008
830
0
16
Arjeplog
Vilken skoter vill du värdera?

Jag tycker att man kan starta en tråd när man vill ha sin skoter värderad helt enkelt. Så mycket värderingar är det ju inte direkt...
 
D

Deleted member 6797

Vilken skoter vill du värdera?

Jag tycker att man kan starta en tråd när man vill ha sin skoter värderad helt enkelt. Så mycket värderingar är det ju inte direkt...
min tex. håller på leta ett papper på vad jag har bytt på den och så. tänkte många andra vill värdera sin skoter också:)
 

Pejij

Välkänd medlem
3 apr 2008
830
0
16
Arjeplog
min tex. håller på leta ett papper på vad jag har bytt på den och så. tänkte många andra vill värdera sin skoter också:)
Vi kanske ska göra en köprådstråd också där alla kan få råd om vad de ska köpa?

Jag tycker alla kan starta nya trådar om de vill värdera sin skoter.
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Hehe ni får göra som jag.. skapa en tråd och försäkra de inte är en smygannons.. tror det hade varit en populär tråd faktiskt =)
 
D

Deleted member 6797

Vi kanske ska göra en köprådstråd också där alla kan få råd om vad de ska köpa?

Jag tycker alla kan starta nya trådar om de vill värdera sin skoter.
okej, men ja tänkte för att skapar alla trådar om värdering så blir de ju mycke plats? bättre sammla alla värderingar i en tråd
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Alltså ja tycker man bara ska värdera skotern om man typ ska sälja eller liknande... inte bara sådär "nu känner ja för å värdera den" hehe

/F
 
D

Deleted member 6797

Alltså ja tycker man bara ska värdera skotern om man typ ska sälja eller liknande... inte bara sådär "nu känner ja för å värdera den" hehe

/F

jag har ju funderat på sälja den därför vill ja ha den värderad, och om nån annan ska sälja sin skoter kan dom lägga upp den här och få den värderad
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
jag har ju funderat på sälja den därför vill ja ha den värderad, och om nån annan ska sälja sin skoter kan dom lägga upp den här och få den värderad
Jadå ja tvekade inte på att DU velade sälja å ha din värderad... jag sa bara till alla som läser tråden att ja tycker inte man ska värdera den bara för de är roligt, utan tex om man ska sälja den, som du ska =)

/F
 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Inspererad av MoppeNet...:hahaha:
Kan nog bli en bra tråd, dock tror jag inte den komma vara så aktiv
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Sluta klaga, så dålig idé är det faktiskt inte. Det finns säkert en och annan som funderar på vad skotern är värd. Det är lika bra att samla det på ett ställe.
 

steffemelloydn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.347
1
16
Piteå
Lägg in en annons på Blocket och sätt fri budgivning så ser du fort vad folk tycker att skotern är värd. Är du inte beredd att sälja till det (högsta) priset så är det bara att behålla den.

Waahlvik vill ju självklart ha en så hög värdering som möjligt men han kommer förmodligen att få priser mellan 50 och 150% av vad skotern kommer att säljas för eftersom de som lägger in "värderingen" hur som helst inte kommer att köpa skotern.
 
D

Deleted member 6797

Lägg in en annons på Blocket och sätt fri budgivning så ser du fort vad folk tycker att skotern är värd. Är du inte beredd att sälja till det (högsta) priset så är det bara att behålla den.

Waahlvik vill ju självklart ha en så hög värdering som möjligt men han kommer förmodligen att få priser mellan 50 och 150% av vad skotern kommer att säljas för eftersom de som lägger in "värderingen" hur som helst inte kommer att köpa skotern.
jag menar inte ens att ni ska köpa den. ja ska lägga ut den på blocket men innan ja gör de vill ja höra av folk va dom tror den är värd.

sen efter några har skrivit vad dom tror den är värd kan ju nån annan lägga ut sin skoter om dom ska sälja den men vill höra vad den är värd
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Lägg in en annons på Blocket och sätt fri budgivning så ser du fort vad folk tycker att skotern är värd. Är du inte beredd att sälja till det (högsta) priset så är det bara att behålla den.

Waahlvik vill ju självklart ha en så hög värdering som möjligt men han kommer förmodligen att få priser mellan 50 och 150% av vad skotern kommer att säljas för eftersom de som lägger in "värderingen" hur som helst inte kommer att köpa skotern.
Att lägga ut nånting på blocket och använda "fri budgivning" tycker jag är det dummaste man kan göra!! Det enda man kommer få då är idiotiska mail med usla bud eller vansinniga bytesförslag! Skriv ett pris istället..lägg på några tusen så har du en prutmån..Får du inga mail gå in och ändra priset i annonsen för 10kr..
 
D

Deleted member 6797

har nog sett att du är/var rätt så mkt och hängde där;)

ja förr ja. men ja är sällan in där nu. och nej ja visste inte ens att den tråden fanns. men för de kan vi väll ha en här? nån som kan värdera skotern min? sen efter de värdera nåns annans
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
säger som yamaha nisse. 25 000 om du hittar rätt köpare. 20 om du hittar en som "vet" något.
30 000 om du hittar en 14 åring som har för mkt pengar.