Värme problem(röd temp lampa) F7 -03

xcOOb

Välkänd medlem
25 feb 2007
1.032
1
16
Gävle
www.skogenracing.com
Har införskaffat en f7a efi -03 som gått 200mil..
Va ute och körde idag(i lössnö) och då tändes temp lampan efter någon minut för att sen inte sluta lysa även fast vi låtit skotern stå ett tag.. Vatten finns i mängder med glykol, har funkat tidigare i år.. Och systemet verkar vara som det ska, inge stopp och det känns absolut inge varmt någonstans.

Sen nu lät vi skotern stå länge och temp lampan lyser(svagt) direkt vid start!
Fel på termostat eller tempgivare eller något annat?

Nån som har nån idé?
Och även vart sitter temp givaren(hittad under motorn, under hasplåt) och termostaten på släden!?
Tacksam för svar!
Niclas

Last edited:

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
35
Hade samma problem men det berodde på att locket till expansions kärlet var inte tät så mitt tips är att kolla så att den kan bygga tryck i systemet:)

Mvh
Jonas

Spinnjonte

Välkänd medlem
8 okt 2006
486
0
16
Skellefteå
Liten fråga i samma ämne, är det bara en kabel till tempgivaren?
Ska templampan lysa om man jordar kabeln som ska gå till givaren?

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Om det bara är en kabel till givaren vilket det vanligtvis är då ska lampan tändas om du jordar den kabeln

Spinnjonte

Välkänd medlem
8 okt 2006
486
0
16
Skellefteå
Alltså, jag undrade oxå lite om det bara ska vara en kabel till givaren, min givaren så lite mysko ut, och det var ingen temp inkopplad på den när jag köpte den men jag har en kabel över på rätt ställe i härvan så då blir det att testa den då, kan ju inte vara nåt annat.

xcOOb

Välkänd medlem
25 feb 2007
1.032
1
16
Gävle
www.skogenracing.com
Om det bara är en kabel till givaren vilket det vanligtvis är då ska lampan tändas om du jordar den kabeln
Jo är bara 1 kabel till den som går upp i en härva vid tändspolen.
Verkstads killarna som jag pratat med sa att de va bara och köra för dne skulle tändas "helt" om det vart för varmt, nu lyser den bara svagt.. tydligen rätt vanligt på 03an med detta..

johhan

Aktiv medlem
24 jan 2009
86
0
6
vart sitter tempgivaren på f7an? hittar inte men lampan har börja lysa lite då och då.