Värmesköld från biltema ?

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Hej ! såg att pipan hade bränt ett litet litet hål i ovanför stötdämparn i buken, funderar på att köpa sån där värmesköld så inte hålet blir större.

Någon som vet om den här funkar/ är bra ?

Taget ur biltema sidan

"Värmesköld
Av värmeskyddande, aluminiumbelagt material. För montering på startmotor, avgasdetaljer etc. Värmetålighet: 1100 °C, tillfälligt 1700 °C. Mått: 22 x 60 cm. Klipps till önskat mått. Tjocklek: 1,6 mm.

Art nrPrisAntal
79-449149,00 kr"

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
eller så köper du lite aluminiumtejp:)

funkar klockrent.... den ligger väl inte emot plasten antar ja? för då hjälper inte ngn plåt heller...men ligger den bara nära så sätt på lite alutejp så kommer de lösa sig:)

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
eller så köper du lite aluminiumtejp:)

funkar klockrent.... den ligger väl inte emot plasten antar ja? för då hjälper inte ngn plåt heller...men ligger den bara nära så sätt på lite alutejp så kommer de lösa sig:)
nej den ligger inte emot plasten vad jag kan se, utan aldelles ovanför,.
har säkert blivit om föregående ägare ha hoppat eller nått så avgasröret har åkt fram och tillbaka

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Du ska skaffa dedär tejpen som pro xr sa.. det är de absolut bästa! Då kan du linda hur du själv vill... grannen hade grymma problem med sin bil att den brände sönder tändhattarna (dodge charger med ca 700 hk).. då lindade han in dom i sån där alutejp... sen försvann problemet! Samma tejp använde jag lite i min huv.. fungerar klockren! Rekommenderas starkt!

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Okej ! är det inte bättre då att köpa avgasbandage på pipan på det området som den ligger lite emot plasten ?:stupid:

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Jag hade problem med att värmen från ljuddämparen smälte bukplasten. Jag köpte alutejp och tejpade den på insidan av bukplasten. Och det hjälpte. Snabbt, enkelt, billigt. En rulle tejp kostade några tior på Classe.

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Köpte alutejp idag och drog på på den lilla brännskadan, får se hur de funkar sen, motorkuddarna på skotern var trasiga så jag tror att det är det som har gjort att pipan har åkt lite åt sidan och bränt hål.