värt att köpa? (reeds)

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
Med Boyesen PowerReeds ökar du prestandan på din maskin!

Du får jämnare gaspådrag, renare gång, lägre bränslekostnad och mer kraft i din Snöskoter

Reedventilerna säljes i komplett sats ej per styck
 

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
går ju alltid maila och fråga, tog bara vad jag hittade för info på hemsidan, som jag förstog var det båda, men man vet ju aldrig, nån som kan intyga att priset låter rimligt? mvh
 

rapich

Välkänd medlem
26 dec 2009
226
0
16
östersund
har mailat och frågat om det är till båda korgarna men inte fått nå svar än.
men man tycker ju att det ska va till båda egentligen....

det som står om dom på sidan kan ju lika gärna va försäljningssnack så de skulle va roligt att höra om det är nån som kört med dom och bildat en egen uppfattning.

priset tycker jag verkar ok iaf, passar plånboken perfekt:madgrin:

mvh/mattias
 

indy400

Välkänd medlem
1 jan 2000
534
0
16
37
Östersund/Vigge
jag har kört med boyesen ersättningsreeds en säsong nu och kommer inte köra med dom igen iaf
man får en sån mycket bättre motorgång med v-force.
 

rapich

Välkänd medlem
26 dec 2009
226
0
16
östersund
jag har kört med boyesen ersättningsreeds en säsong nu och kommer inte köra med dom igen iaf
man får en sån mycket bättre motorgång med v-force.
ok hur gick den med dom då? tycker du dom var sämre än orig reedsen?
då mina är dåliga så måste jag ju köpa nya men känns ju tråkig
att köpa orig.
mvh/mattias
 

moggelito76

Välkänd medlem
6 dec 2008
120
0
6
Östersund
Har nyligen slängt på såna på min, dock har jag inte hunnit testa om det blev någon skillnad, men det är komplett sats iaf för båda gasarna.
 

rapich

Välkänd medlem
26 dec 2009
226
0
16
östersund
vet inte om det syns så bra på bilden men två av flikarna står öppen typ 2mm.
visst ska dom sluta tätt mot korgen?
om dom är dåliga så är det ju läge att byta nu när korgarna är lös.
nån vänlig själ som har kunskap i detta:confused:

mvh/mattias
 

Attachments

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.250
1.086
113
Stora Blåsjön
Ser dom och känns bra ut i övrigt så kan det ibland räcka med att vända på bladen, använd dock lämplig gänglåsning till skruvarna när du skruvar tillbaks. Ibland kan dom börja gapa om man skruvar åt skruvarna för hårt också.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.831
865
113
Kramfors
Boyesenbladen är most bang 4 the buck skulle jag vilja säga. Jag har kört V-foce och boyesen och en hel drös fler reeds i olika motorer och Boysen bladen är klart bäst för pengen. Dom kommer ge stabilare tomg,,rappare svar och några hk extra någonstanns i mellanregget,,,svårt att säga vart men en pike någionstanns kommer det bli ,,toppeffekten är det ingen större skillnad på mot org blad på i övrigt org maskin.

v-forcekorgarna kostar ju hutlöst mycket och håller lika kort tid i tim och jag märker inte av några fördelar mot boyesen upp till ca 8500v,,,men efter 8500v till 10000v så är v-force bäst helt klart.

Det är säkert möjligt att i bromsbänk se att v-force har fördelar redan tidigare i varv med det lär vara försumbart då inte min buttdyno känner av det.

Enda nackdelen med både Boyesenbladen och v-force är att dom inte håller lika länge som org blanden,,Man kommer inte ens halva sträckan innan dom blir för slapp eller som v-force går sönder helt enkelt.

Såååå....Skiter man i priser så köp v-force helt klart,,,eller om man kör högvarvande maskin så är helt plötsligt v-force prisvärda
 

rapich

Välkänd medlem
26 dec 2009
226
0
16
östersund
Ser dom och känns bra ut i övrigt så kan det ibland räcka med att vända på bladen, använd dock lämplig gänglåsning till skruvarna när du skruvar tillbaks. Ibland kan dom börja gapa om man skruvar åt skruvarna för hårt också.
ja dom ser hela och fina ut förutom att dom gapar lite. prövade att vända på dom utan resultat. fast innan jag skruvade fast dom såg allt grett ut, först när jag skruvade åt dom så börjadedom gapa. ska pröva att släppa lite på skruvarna å se vad som händer:amuse:

mvh/mattias
 

rapich

Välkänd medlem
26 dec 2009
226
0
16
östersund
Boyesenbladen är most bang 4 the buck skulle jag vilja säga. Jag har kört V-foce och boyesen och en hel drös fler reeds i olika motorer och Boysen bladen är klart bäst för pengen. Dom kommer ge stabilare tomg,,rappare svar och några hk extra någonstanns i mellanregget,,,svårt att säga vart men en pike någionstanns kommer det bli ,,toppeffekten är det ingen större skillnad på mot org blad på i övrigt org maskin.

v-forcekorgarna kostar ju hutlöst mycket och håller lika kort tid i tim och jag märker inte av några fördelar mot boyesen upp till ca 8500v,,,men efter 8500v till 10000v så är v-force bäst helt klart.

Det är säkert möjligt att i bromsbänk se att v-force har fördelar redan tidigare i varv med det lär vara försumbart då inte min buttdyno känner av det.

Enda nackdelen med både Boyesenbladen och v-force är att dom inte håller lika länge som org blanden,,Man kommer inte ens halva sträckan innan dom blir för slapp eller som v-force går sönder helt enkelt.

Såååå....Skiter man i priser så köp v-force helt klart,,,eller om man kör högvarvande maskin så är helt plötsligt v-force prisvärda
ok. får jag inte till mína så blir det boysenbladen. dom borde ju räcka för den varvar ju inte 10000rpm direkt...
tack för svaren.
mvh/mattias
 

rapich

Välkänd medlem
26 dec 2009
226
0
16
östersund
Vad blir följden om de inte sluter tätt?
ja det skulle jag också vilja veta.
förgasaren med dom sämre bladen var alldeles nersölad plus att luftburken var sölig. även stiftet på den sidan var halvblött.
lät som den surade ner sig på tomgåmg och mellanreg. men gick bra på fullgas.

kanske var bladen som var en del av problemet?

den gick även så för tidigare ägare, för mig höll den 7 mil innan den skar...

slängt i nya kolvar plus, packboxar och renoverat veven så nu e jag sugen att starta upp den!

mvh/mattias