V-force till Re 800-08

Mjohansson

Välkänd medlem
8 okt 2008
396
0
16
Har tänkt beställa hem lite grejer till min Lynx ifrån staterna men där finns ju bara Ski-doos modeller att välja på.
För att få det att passa på min Lynx re 800R -08 vad ska jag välja då?
Hört att Summit 800R -07 ska fungera?

Mjohansson

Välkänd medlem
8 okt 2008
396
0
16
stämmer detta eller är jag ute å cyklar?
kikat på sled-parts.com och om något kan intyga att det stämmer är jag väldigt tacksam.
har gått över till boysen istället dessutom.

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Jag har kört Vforce och Boyesen i bänk.. och det var inte roliga siffror..

-3 med Vforce och -5 med Boyesen! Så sikta på original istället! Jag har nya originalreeds om du är sugen.. jag gjorde misstaget att köpa Boyesen men de ångrar jag nu, hehe

Det är samma till Lynx RE 800R som till Skidoo 800R

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Vettefan alltså... till REV, gamla 800motorn så gav Vforce typ 2 hp och Boyesen 3 hp men till 800R är det skitkassa... ingen aning varför faktiskt! Riktigt dåligt faktiskt!

Jag har försökt titta på Originalreedsen och Boyesen/Vforce men inte kommit fram till nån vettigt.. det har nått att göra med flödet iallafall men det är ju fan inte de lättaste att mäta! Om man slängde in Original så gav den 152.5 hp vid 8100 rpm, då var BSFC 0.66, vilket är skitbra!

Satte man sedan in Boyesen, då gav den 152 hp vid 0.63 BSFC vilket nästan är lågt, vilket betyder att vi var tvungen att gå upp i bestyckning för att få den att gå "safe" och då skönk effekten! Samma med Vforce!

Jävla irriterande!

Mjohansson

Välkänd medlem
8 okt 2008
396
0
16
Jaha.. det lät ju inge vidare. lika bra att glömma något utav dessa och köra på original. tack för informationen!