V-max 600-700-00a

wankel

Medlem
22 dec 2010
42
0
1
Floda
Köpte mig min första skoter för någon månad sedan o e helt fast i skoter "träsket" helt grymt kul men problemet är när man bor strax utan för göteborg är ju bristen på snö tyvärr så tiden för fix är ganska god men när det väl kommer snö så skall prylarna vara i topp skick för då blir det så mycket köra de bara går.

Blev en v-max 600 med 700 motor i och går riktigt bra tycker jag för att vara första skotern,blir ju mest körning på väg o sjö så gör inte så mycke att den väger en del.

Har helrenoverat boggin med alla bussningar,lager och svarvat mig lite nya axlar+nya slides.
Hel renoverad fram vangn med egen svarvade lagringar till styr spindlarna+nya kul leder,nya skidor+styr stål,nya lagringar till skidorna blev helt kanon tajt i styrningen,bara en liten framvangs justering så är det klart.

Så nu är det dax o kolla över variatorerna.
Önskar bra tipps på vad man skall satsa på,repsatser,up graderingar,bra firmor och handla i från som vet o kann ge lite råd till en skoter amatör,vad som är värt o lägga pengarna på helt änkelt.

Mvh Hans
 

wankel

Medlem
22 dec 2010
42
0
1
Floda
Mycke o mycke ej ju ganska smidigt o meka skoter när man brukar hålla på med bilar och båtar annars.
Bogging plockar man ju ner på en kvart och kan renovera löst på bänken,framvangnen ej inget under av avanserat mek är just var man skall handla delar som är lite nytt o tar lite tid innan man får tag i rätt firmor.

Handlade den i skogen utan för borås,kravet var ju 3 cyl 2 takt så var det nära o åka.

Men behöver tipps på bra firmor som vet vad som man skall satsa på till variatorerna.


Mvh Hans