Hei.
Er noe tungstartet kald. Virker som det tar lang tid før den får bensin. Har satt bensinskruene på 1.75 omdreininger ut. Har cirka 0,5 cm slakke på wire til choke. Det er vel for mye?
Etter å hatt den på tomgang i 5 min, vil det smelle litt utav potta ved 5-5500 omdreininger ved halvvarmmotor. Dette når man begynner å kjøre spesielt under litt belastning(lav fart) Kan få den til å smelle ved å pumpe på gassen. Hva skyldes det? Går perfekt fra 5500-8500 omdreininger. Blir bra når den er helt varm.
Når den er kald går den fint på tomgang, men varm vil den øke til 2200-2400. Kommer ned med choken, for så å stige igjen.
Kan justere den ned med tomgangsskruen, men da vil den gå veldig lavt ved kald motor??
Er nye innsugsgummi, reeds og rengjorte forgassere. Ingen falskluft ved pakkbokser og forgassere.
Dysene er originale.
Har dårlige plugger, så de skal byttes.
Noen tips her.
Mvh
Ole Bach
Er noe tungstartet kald. Virker som det tar lang tid før den får bensin. Har satt bensinskruene på 1.75 omdreininger ut. Har cirka 0,5 cm slakke på wire til choke. Det er vel for mye?
Etter å hatt den på tomgang i 5 min, vil det smelle litt utav potta ved 5-5500 omdreininger ved halvvarmmotor. Dette når man begynner å kjøre spesielt under litt belastning(lav fart) Kan få den til å smelle ved å pumpe på gassen. Hva skyldes det? Går perfekt fra 5500-8500 omdreininger. Blir bra når den er helt varm.
Når den er kald går den fint på tomgang, men varm vil den øke til 2200-2400. Kommer ned med choken, for så å stige igjen.
Kan justere den ned med tomgangsskruen, men da vil den gå veldig lavt ved kald motor??
Er nye innsugsgummi, reeds og rengjorte forgassere. Ingen falskluft ved pakkbokser og forgassere.
Dysene er originale.
Har dårlige plugger, så de skal byttes.
Noen tips her.
Mvh
Ole Bach