v-max sx 700 triple -97 problem

PuderFTW

Välkänd medlem
6 apr 2012
464
0
16
Kalix
Tjena har köpt mig en v-max sx 700 triple -97 för ett par dagar sedan och har märkt att om man släpper gasen helt över 3000 varv så reagerar den inte på gasen ibland utan den står bara och tacktar, då är man tvungen att antingen skaka i gasreglaget en eller flera gånger tills den slutar eller vrida av nyckeln och dra igång den igen och då går den som vanligt igen.

Farsan och jag tror att det kan vara att gasvajern är för kort, killen jag köpte den av hade satt dit en 2" styrhöjjare men när man kollar vid förgasaren när man gasar så ser man att gasvajern böjs när man släpper gasen helt så vi tror samtidigt att det är något annat.

Men grejen är att detta händer bara om man släpper gasen över 3000 varv det händer aldrig om man bromsar tills man står still och ligger under 3000 varv eller inte släpper gasen helt utan lämnar ett litet mellanrum.

Någon Här som har varit med om detta eller som tror sig veta vad felet kan vara?

Bild på gasvajern
http://forum.snowmobile.se/album.php?albumid=1143&attachmentid=15333

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Jo det kan det mycket väl göra , du kan kolla lätt om den är för kort , starta skotern och sväng åt höger när den står still.
Äkar varvtalen då är den förkort , Men var bered på bromsen. På min sx 700 jag hade så stack skotern iväg när jag skulle kolla :)