Vmax-4 är en underskattad maskin!!! Den fick ganska dåligt rykte när den introducerades 1992 (750), dels pga problem med variatorerna. Ett fel som delvis är åtgärdat på nyare maskiner. Att den är tung råder ingen tvekan om. Detta är dock något som jag personligen inte tycker spelar någon större roll om man anväder den till det den är tänkt: Lakeracing!!
Jag skulle vilja sammanfatta det så här:
Har man tänkt åka standard, så finns det mångsidigare maskiner att köpa. Men gillar man att justera, kalibrera och kanske trimma lite, så har den en enorm potential!! Det ska till en ganska potent maskin för att hänga på en väljusterad 800 4:a! Betänk då också att den bara har 800 kubik! Många cylindrar = enorm trimningspotential!
Titta bara på Mike Knapp, som formligen har dominerat asfaltracingen i USA under flera år på sin gamla 4:a.
PS: Att en Wildcat 700 skulle vara en bättre maskin än en Vmax 4:a... tja, den åsikten får stå för er! Att A-C lyckades bygge en sån järnhäst av en 2-cylindrig motor, det är något som åtminstone jag inte imponeras av..
(Opinions are like a$$holes, everybody has got one, and they all stink..) =)