Vad är Boondocking..?

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Boona mig hit å boona mig dit...

Vad är Boondocking?

Ena stunden verkar det vara nå som man köper för att styra bränslet med..

Nästa rad man läser verkar det vara ett begrepp för att burka omkring i lössnö...

Redogör för en gamling...:hmmmm:
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
En boondocker-box är en programmerbar styrbox för bränsletillförseln (rätta mig?). Om man boondockar så burkar man :eek:
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
En boondocker-box är en programmerbar styrbox för bränsletillförseln (rätta mig?). Om man boondockar så burkar man :eek:
Stämmer..

Boondocking har jag för mig jänkarna använder mer åt låglands körning i "kullig" teräng med mycket snö ofta snäva kurvor osv..

Sen är _VARUMÄRKET_ boondocker ett företag som tillverkar styrboxar, turbo-kit och Lustgas system skoter...
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Som jag har förstått det så är det när du bökar omkring i skogen. Gärna uppförs. Nästan oavsett om det är låglandskörning eller lite högrelandskörning.
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
kommer ihåg att jag kikade på wikipedia förut för att få insikt i var de kom ifrån, boondocking som körstil var jag inbefattad med men inte var ordet härstammade..

"The term boondocks refers to a remote, usually brushy rural area;[1] or a term for a remote city or town that is considered unsophisticated.[2] The expression was introduced to English by American military personnel serving in the Philippines during the early years of the 20th century. It derives from the Tagalog word "bundok", meaning "mountain". Occasionally "the boonies" or "the sticks" , it has since evolved into a more general American slang term for "the countryside" and any implictly isolated rural/wilderness location in general, regardless of topography or vegetation, that is isolated. Similar slang or colloquial words are "the backblocks""

Kortfattat kan man säga att de Nordamerikanerna menar är körning i blandad kuperad teräng, i avlägsna och svåråtkommliga miljöer.
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
. . ett annat ord/en annan stil liknande boondocking är att köra back-country, ett ord som jag finner mig säga då och då direktöversatt.. låter konstigt nu när jag säger de för mig sj här vid datorn.. baklands körning..
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Så med andra ord...

Boondocking = Bryt & Bänd körning i blandad terräng!
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
HAHA baklands körning då tänker jag på något annat så här runt småtimmarna :evil: