Vad är detta för turbo..?

Jääänz

Välkänd medlem
31 aug 2006
246
0
16
skellefte
det där är en kinakopia av garrett gt28rs, har stått lite av dom på ett bilforum (får man nämna vilket?) vissa säger att dom rasar efter 50mil, andra säger 1000mil samt några säger att dom rasar efter 1-5km. länken nedan är hur en gt28rs ska se ut.

jag skulle inte lita på ett sådant agg i min bil, ofta så är det värmen som dödar, och tänk dig i en bil där avgaserna blir ca 1000-1200grader då vill man lite på grejorna. då skulle jag hellre satsa på biltemas licenstillverkade turboagg.

http://www.racestuff.se/index.php?main_page=product_info&products_id=520
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Han påstår att det är en äkta.. Han har inget kvitto på den för den följde med bilen han köpte (enl. honom).

7000kr ska han ha för den.
Rätt kurs om den är äkta, Kina replikor kostar ju runt 4500kr ny..

Men hur satsiken löser man tryckröret lättast när de ser ut som de gör..? Packning (vad för någon) o fläns bygt tryckrör?
 

Jääänz

Välkänd medlem
31 aug 2006
246
0
16
skellefte
okej, jo, priset är riktigt bra om det är en äkta. annars är det bara en som försöker blåsa dig.

jag hade sågat av öronen och sedan slipat så anslutningen blir rund. då kan man trä på en tryckslang och en slangklammer.
 

Henrik.E

Välkänd medlem
5 dec 2006
234
0
16
Dalarna
Jag har också ringt på den där men fick fram av han att det endast stog GT28 på turbon, så han kunde inte garantera till 100% att det var en GT28RS eftersom han inte köpt den ny.
Finns ju många aggregat i GT28 serien och priserna börjar från 6000kr för en ny så det är inte säkert att det är så bra pris på denna.
Ska du ha den till skotern? Köp isf en GT2860RS då den verkar funka bra till 2-t turbo.
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Jag har också ringt på den där men fick fram av han att det endast stog GT28 på turbon, så han kunde inte garantera till 100% att det var en GT28RS eftersom han inte köpt den ny.
Finns ju många aggregat i GT28 serien och priserna börjar från 6000kr för en ny så det är inte säkert att det är så bra pris på denna.
Ska du ha den till skotern? Köp isf en GT2860RS då den verkar funka bra till 2-t turbo.
Exakt, har lagt märke till att den legat ute ett bra tag.

Jo, jag ska ha en kullagrad i 25-32 klassen. De är bara så SVIN dyra ny.
Och beg. finns de inte o köpa istortsett.
 

loffe

Välkänd medlem
3 mar 2008
332
0
16
ume
fixa till anslutning på sugsidan borde väl gå att göra i svarven. Svarava bara bort örona så det blir jämt och fint, annars går det alltid att svetsa på ett fint litet rör