Vad är en Finncat igentligen?

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
29
Haparanda Kommun
Tjäna!
Är det nån som vet vad en finncat är igentligen?
alltså vad var den till för när den kom, kom igen, mönstret på mattan va?
Hela mattan svänger ju, grannen har en men i hela är det för åbäke, men är det värlkigen nåt att skaffa eller, att dra tunga ved lass?
vad har dom för motor? Vad väger den?
Den har motorn under sitsen bak också.....

Vore kul att få reda på dessa saker :hmmmm2:

Last edited:
D

Draken

Den byggdes väl för att man skulle kunna köra med den året runt.

Men den blev inte direkt någon hit :laugh:

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Jo den byggdes för att kunna användas både sommar å vinter. Många hade den som älgdragare. Rotax 503 satt det i den om jag inte minns helt galet!

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
29
Haparanda Kommun
Jo den byggdes för att kunna användas både sommar å vinter. Många hade den som älgdragare. Rotax 503 satt det i den om jag inte minns helt galet!
Ok, men hur i glödheta kom dom på det där med svängbar matta?
lite skumt tycker då jag, den har ju nästan inget mönster, bara smala små mellanrum och täta är dom ju med. Vet redan att den går att köra sommar som vinter, vårat jaktlag lånade den för att dra hem en 16-taggare i höstas.
Jag har alldrig sett den så här ute i skogen eller så då det är mera lera, sett den när gubben kör den på ängen på vintrarna och på somrarna kör
han efter vägen med den. Har testat seta på den också, inte allt för illa, riktigt skön sittstälning
Den låter lite 503 aktigt må jag då säga :rolleyes: Men enligt farsan är det en Suzuki elr. en Yamaha i den....
Men hur är det annars med drag kapaciteten då? Bärighet, är det bättre än en Trapper 602 eller?