kom gärna med en utvädering då jag funderar vad jag ska ha för skidor på min M8.Köpte en HCR -11 och gillar verkligen inte skidorna.. spårar jävligt mkt, styr dåligt på löst spår trots massivt skidtryck samt att skidorna är nästan helt raka, ingen hit när det är snår som gömmer sig under snöytan.. sen är dom väldigt smala.
Har kört SLP på nästan alla skotrar å är van vid dom så kan vara därför jag ogillar skiten som sitter där.
Ett par slemgröna SLP PP på väg hem, får komma med en bättre utvärdering senare när dom är monterade men jag är 110% säker på att det blir kanonbra då jag älskar dom på alla underlag.
(fast dom är ju 500 ggr bättre än ski-doos originalskidor (pilot) ändå.)
hellre lite spåriga och det styr än tvärtom.Körde med orginalskidorna på min M8a i 12 mil, dom var ännu sämre än arctics gamla plastskida (den smala modellen).
Testade CA pros och SLP powder pros. Powder pron var överlägset bäst. Med den kunde jag helt plötsligt köra (nästan) lika fort på led med M8an, som ja gjorde med F7an med orginal skidor.
Och i djupsnö är dom helt fantastiska. Lite spåriga på led, men dom styr dit man vill. Suverän på M8an=)
Samma skidor, olika fästen bara.