Vad blir nästa steg i variatortrimningen?

SamWise

Välkänd medlem
8 feb 2010
101
0
16
Lycksele
Har nu bytt vikter till 11-66 och klämt dit en svart/lila fjäder i sekundären för att försöka få lite mer tryck i min RMK Assault-11.
Innan jag satt ditt grejorna fick jag den inte att varva mer än 8050!
Nu med nya vikterna och sekundärfjädern så matar de helt klart bättre och när jag trycker fullt hoppar den upp på 8200 för att sen gå ner på typ 7900 för att sedan sakta öka till 8200 igen. Skulle vilja få bort den där sänkningen efter första peaken på 8200!

Förslag?
Ska jag pröva med orginalfjädern igen eller måste jag köpa nåt mer?
Jag har INTE drevat ner nåt... måste de göras?
Tacksam för lite tips!!

/Samuel
 

SamWise

Välkänd medlem
8 feb 2010
101
0
16
Lycksele
Ok. Måste man dreva med båda Dreven eller räcker det att byta det lilla drevet till nån mindre kugg?
 

roppin

Välkänd medlem
9 nov 2005
268
0
16
åre
Börja med att montera en primfjäder med lite högre sluttryck och åk ut och testa, efter det så kan du prova ett 19kuggs drev.

Själv fick jag köra det + även ett 43 kuggars för att få maskinen precis som jag vill. Nu med den setupen så matar den på helt sjukt bra!! 8300rpm vid kusten

11-66 vikter
Primärfjäder : Team Limegrön eller slp blue/pink (tror slpn är att föredra)
Sekundärfjäder : Team black purple
19 kugg och 43 kugg. (1 kugg ner på lilla och 1 kugg upp på stora)
Kedjan blir perfekt längd med denna setup. (org kedja funkar även bra vid enbart 19 nerdrevning)