vad för plåtbit i DESS:en

larsson91

Välkänd medlem
4 jan 2009
186
0
6
hej

det är en liten plåtbit i dess:en som sitter imitten på den större plåtbiten. I den del som sitter på linan. den spratt iväg ut i snön idag så jag undrar vad den är till för?

skotern går som vanligt utan.

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
Jag vet :) och du med kommer att märka det ,den kudden är till för att det ska bli bättre kontakt mellan själva pluggen och hållaren.skotern kommer att fungera som vanligt men kanske bråka ibland med att godkänna nödstoppen innan avfärd ,då räcker det att bara gunga den framåtillbaka nån sväng

NezQ

Välkänd medlem
25 sept 2009
518
0
16
Sundsvall
Jag hade också en lite plåtbit i mitten av dessen,fast min va lös tog bort den & jag tyckte jag fick faktiskt mycket bättre kontakt.
Men de kan ju också vara att den va lös innan,men som sagt de funkar utan =)

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Är det någon som hittat en bra lösning för en borttappad "plåtbit"?
Jag provade snabblim i ena hörnet - inge bra alls.

R

RevMan

Plåtbiten har funnits att köpa men det är sjukt pilligt att få dit den nya. Den måste sitta precis i mitten annars fungerar det bättre att vara utan den.
Om den ligger löst så blir det sämre kontakt än att vara utan.
Har för mig att den var ganska dyr att köpa som reservdel också

mxz 800

Välkänd medlem
4 dec 2007
490
0
16
Borlänge
Min lossnade i vintras, provade limma med dåligt resultat, kör utan nu och dessen har aldrig funkat bättre:)

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
När ni säger att det funkar, är det under körning? För en jag känner igen har dålig kontakt varje gång han startat skotern, gnugga lite sen är det okej.

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Under körning men även vid uppstart, kan få rucka lite på nyckeln typ var 4:e gång jag startar den men det gjorde jag innan den släppte också.